یک جلیقه نجات جدید و جالب موسوم به "SeeArch" یک جلیقه بادی است که برای نجات جان شناگران به شکل یک مثلث مرتفع باد می‌شود تا نجات غریق‌ها به خوبی و به زودی متوجه افراد در معرض غرق شدن در آب‌های آزاد شوند.
کد خبر: ۱۲۹۱۶۸۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، شناور ماندن در آب برای ورزشکارانی که در رشته‌های قایق بادبانی انفرادی، کایاک یا سایر وسایل نقلیه آبی در آب‌های آزاد فعالیت می‌کنند، یک چالش است و هنگامی که دچار حادثه می‌شوند، باید توسط نجاتگران دیده شوند. جلیقه نجات بادی "SeeArch" نیز به همین منظور طراحی شده است تا نجاتگران هر چه سریع‌تر و بهتر حادثه دیدگان را بیابند و نجات دهند.

 

این جلیقه نجات که توسط "نیل داروچ" کارآفرین کانادایی ابداع شده است، قرار است همراه با یک دستگاه شناور پوشیده شود. این دستگاه در حالت عادی داخل یک کیسه قرار دارد که دور کمر کاربر بسته می‌شود.

 

در صورتی که فرد درون آب بیفتد و نتواند به قایق خود برگردد، دست خود را به سمت کمرش می‌برد و یک ضامن را روی کیسه می‌کشد. این کار باعث می‌شود که یک مخزن حاوی کربن دی اکسید به سرعت جلیقه را باد کند و از کیسه خارج شود و ضمن شناور کردن فرد در سطح آب، وی را برای نجاتگران نمایان کند.

این جلیقه ظرف ۸ ثانیه باد می‌شود و یک مثلث زرد ۱.۵ متری را تشکیل می‌دهد.

 

به محض رسیدن کمک، پوشنده سر و شانه‌های خود را در حالی که بازوهایش را از دو طرف بیرون آورده، از پایین "SeeArch" رد می‌کند. سپس نجاتگران می‌توانند "SeeArch" را از بالا بگیرند و از آن برای بیرون کشیدن فرد از آب استفاده کنند.

 

 

علاوه بر این، اگر فرد در معرض غرق شدن در آب‌های سرد باشد و نیاز به وقفه‌های دوره‌ای برای بیرون آمدن از آب داشته باشد می‌تواند "SeeArch" را به زیر بکشد و روی آن سوار شود.

"SeeArch" پس از هر بار استفاده تخلیه می‌شود و دوباره در کیسه قرار می‌گیرد و تنها مخزن CO۲ تعویض می‌شود.

 

دو مدل از "SeeArch" وجود دارد. یک مدل "اسپرت" که نسبتاً سبک و براق است و مدل "مارینر" که سنگین‌تر است. قیمت آنها به ترتیب ۱۵۳ و ۱۶۹ دلار است. عرضه آن نیز در حال حاضر محدود به شهروندان کانادایی است، اگرچه مشتریان خارجی می‌توانند ثبت‌نام کنند تا در صورت فعالیت مجدد پست بین‌المللی به دستشان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها