جوان ۲۳ ساله‌ای که در پوشش راننده «اسنپ» و با معرفی خود به عنوان پسر یک تاجر پولدار معروف، کیف و اموال زنان را با شگردی خاص می‌ربود در حالی با تلاش پلیس مشهد به دام افتاد که با شاکیان زیادی روبه رو شده است.
کد خبر: ۱۲۸۸۷۳۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل زن ۲۸ ساله‌ای هراسان وارد کلانتری سناباد مشهد شد و از شگرد حیله گرانه سارق جوانی پرده برداشت که با سوءاستفاده از نام اسنپ، اموالش را به یغما برده بود! این زن که از شدت اضطراب دستانش می‌لرزید و نگرانی عجیبی در چهره اش موج می‌زد به افسر نگهبان کلانتری گفت: مدتی قبل سوار یک دستگاه پراید هاچ بک شدم که راننده جوان آن کرایه کمتری از من گرفت و سپس شماره تلفنش را داد که اگر باز هم نیاز به تاکسی تلفنی داشتم با او تماس بگیرم چرا که مدعی بود راننده تاکسی اینترنتی اسنپ است و بسیار کمتر از تاکسی تلفنی‌های دیگر کرایه می‌گیرد.

 

من هم دوباره با او تماس گرفتم و در اطراف میدان تختی سوار خودرواش شدم او این بار با حرف هایش کاملا اعتماد مرا جلب کرده بود به طوری که حتی لحظه‌ای هم به ذهنم خطور نمی‌کرد که او یک سارق حرفه‌ای باشد. خلاصه هنوز مسیر کوتاهی را طی نکرده بود که خودرو را مقابل یک شیرینی فروشی متوقف کرد و به بهانه ترافیک و جریمه از من خواست مقداری شیرینی شکرک دار برای مادرش بخرم چرا که ادعا می‌کرد مادرش این نوع شیرینی را دوست دارد!

 

من هم به راحتی کیف و لوازم دیگرم را روی صندلی گذاشتم و برای خرید شیرینی از خودرو پیاده شدم، اما هنوز وارد فروشگاه نشده بودم که او پدال گاز را فشرد و فرار کرد! تازه فهمیدم که در دام یک شیاد سارق گرفتار شده ام، ولی نه تنها پولی برای آمدن به کلانتری نداشتم بلکه او گوشی تلفنم را نیز با خود برده بود و من نمی‌توانستم با پلیس تماس بگیرم!

 

بالاخره با کمک شهروندان خودم را به کلانتری رساندم تا از جوان راننده شکایت کنم!... گزارش خراسان حاکی است، با توجه به شکایت این زن جوان و احتمال وقوع جرایم مشابه، این پرونده در دایره تجسس کلانتری مورد تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی و تخصصی قرار گرفت و سپس گروه ویژه‌ای از نیرو‌های کارآزموده تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری سناباد) برای دستگیری این سارق جوان وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

 

بررسی‌های ماموران تجسس بیانگر آن بود که پرونده‌های مشابهی نیز در دیگر کلانتری‌های مشهد وجود دارد به همین دلیل ردیابی این سارق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد و آنان مراتب را به قاضی قنبری راد (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند. این مقام ارشد در دادسرای مشهد که سابقه دادستانی تربت جام را نیز در پرونده قضایی خود دارد، بی درنگ دستورات محرمانه ویژه‌ای را برای دستگیری سارق مذکور صادر کرد چرا که براساس سال‌ها تجربیات قضایی خود احتمال می‌داد افراد زیادی طعمه شگرد خاص این راننده جوان شده باشند و دامنه ارتکاب جرایم او در نقاط مختلف شهر گسترده باشد.

 

 با صدور این دستور قضایی، ماموران انتظامی با استفاده از شیوه‌های تخصصی به ردیابی‌های اطلاعاتی پرداختند و به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد او در منطقه بولوار آیت ا... عبادی سکونت دارد و خود را با نام جعلی «ماکان» معرفی می‌کند! بالاخره بعد از چند روز فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی که زیر نظر مقام قضایی صورت گرفت، مشخص شد که این راننده سارق، پرونده دیگری نیز در دادسرای ناحیه ۲ مشهد دارد. بررسی‌های بیشتر بیانگر آن بود که وی قبلا در یک گل فروشی در همان منطقه کار می‌کرد.

 

وقتی نیرو‌های تجسس با فرماندهی رئیس کلانتری به گل فروشی مذکور مراجعه کردند مشخص شد که راننده سارق (شاگرد سابق گل فروشی) نشانی آن جا را به طعمه هایش داده است به طوری که متصدی گل فروشی مدعی بود تاکنون چندین زن برای پیدا کردن «ماکان» به آن جا رفته اند! با لو رفتن ماجرای سرقت‌های متعدد سارق جوان که نام قلابی «ماکان» را یدک می‌کشید، نیرو‌های زبده تجسس در یک عملیات ضربتی موفق شدند محل سکونت او را در خیابان عبادی مشهد شناسایی کنند و به محاصره خود درآورند. آنان سپس با مجوز قاضی قنبری راد وارد مخفیگاه اوشدند و او را در کنار زنی دستگیر کردند که مدعی بود از حدود دو ماه قبل به عقد موقت خودش درآورده است.

 

به گزارش خراسان، با انتقال این متهم بدون سابقه به کلانتری سناباد در حالی راز سرقت‌های متعدد از بانوان مشهدی فاش شد که حدود ۱۰ شاکی در همان مراحل اولیه دستگیری به کلانتری مراجعه کردند چرا که چندین کیف، لوازم آرایشی، عینک، کارت‌های بانکی و مدارک دیگر مربوط به طعمه ها، از مخفیگاه وی کشف شده بود. بررسی‌های تخصصی پلیس در این باره نشان داد،

 

این جوان ۲۳ ساله که فرزند طلاق است و «م-خ» نام دارد با معرفی دروغین خود به عنوان راننده «اسنپ» زنان و دختران را سوار پراید هاچ بک می‌کرد و مدعی می‌شد که پدرش یکی از تاجران معروف شهر است و شرکت‌های حمل و نقل باربری دارد. یکی از شاکیان این متهم گفت: او طوری صحبت می‌کرد که انگار پسر قارون است و ادعا می‌کرد به دلیل این که با پدرش دعوا کرده و قصد دارد روی پای خودش بایستد با خودرو مسافرکشی می‌کند!

 

گزارش ها حاکی است، ادامه تحقیقات پلیس براساس اظهارات شاکیان و محتویات پرونده همچنین بیانگر آن بود که متهم بار اول پول کمتری از مسافران زن می‌گرفت و سپس با دادن شماره تلفن اعتماد آن‌ها را جلب می‌کرد، اما وقتی بار دوم طعمه هایش با او تماس می‌گرفتند مقابل مراکز خرید، رستوران‌ها و ... از آنان می‌خواست تا لوازم و کیف همراهشان را داخل خودرو بگذارند و سپس در یک فرصت مناسب از محل فرار می‌کرد که تحقیقات بیشتر برای شناسایی دیگر شاکیان در کلانتری سناباد مشهد همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها