برای بازار خودرو سال 99 از هر لحاظ یک سال بی‌سابقه بوده است. افزایش بی‌وقفه قیمت خودروها در این سال باعث حذف بخش زیادی از خریداران از خرید خودرو منصرف شوند و سرمایه خود را وارد دیگر بخش‌ها کنند.
کد خبر: ۱۲۸۸۰۴۵

تعقیب قیمت روز ایران خودرو از تیر تا مهر 99

همچنین کاهش تقاضا نیز باعث پر شدن پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا شد. بااین‌حال بررسی روزانه سایت‌های خودرویی نشان می‌دهد که قیمت روز ایران خودرو و سایپا هنوز روندی صعودی داشته و قصد پایین آمدن ندارد.

به‌نحوی‌که در تابستان 99 محصولات ایران خودرو رکورد افزایش قیمت را شکستند و در ابتدای پاییز به قیمتی چندین برابر ارزش واقعی خود رسیدند. در این مقاله تغییر قیمت برخی از محصولات ایران خودرو در طی تابستان 99 را بررسی می‌کنیم.

- پژو 207 اتوماتیک مدل 99

در ابتدای تابستان 99 می‌توانستید پژو 207 اتوماتیک را با قیمت حدودی 325 میلیون تومان خریداری کنید. از نظر خریداران این قیمت برای خودرویی که تا یک ماه پیش از این با حداقل 30 میلیون اختلاف قیمت معامله می‌شد بسیار بالا بوده و اصلا متناسب با کیفیت خودرو نبود.

تعقیب قیمت روز ایران خودرو از تیر تا مهر 99

با این حال طرفداران خودروهای جمع‌وجور پژو عرصه را خالی نکرده و بازار خرید و فروش آن را داغ نگه داشتند. اما در تابستان 99 گرمی بازار کار دست خریداران داد و در مدت 90 روز در اثر افزایش قیمت روز ایران خودرو، پژو 207 اتوماتیک نیز افزایش قیمتی 90 میلیونی را تجربه کرد و با ثبت قیمت 415 میلیون تومان در جایگاه چهارم رکوردداران افزایش قیمت قرار گرفت.

- پژو 405 SLX مدل 99

به نظر می‌رسد در روند افزایشی قیمت روز ایران خودرو، خانواده پژو گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و برای تصاحب جایگاه‌های بالاتر در جدول افزایش قیمت با هم به رقابت پرداخته‌اند.

پژو 405 SLX یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو است که در ابتدای تابستان امسال به قیمت 165 میلیون تومان معامله می‌شد.

قیمتی که برای کسانی که در ابتدای همین سال خودروی خود را زیر 100 میلیون تومان فروخته بودند، حسرتی بزرگ به بار آورد اما ادامه افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو باعث شد که این خودرو با افزایش 33 میلیونی به مرز 200 میلیون نزدیک‌تر شده و در پایان تابستان در رتبه نهم رکوردداران افزایش قیمت قرار گرفت.

  • پژو 2008 مدل 98  

تعقیب قیمت روز ایران خودرو از تیر تا مهر 99

در میان خانواده‌های پژو، خودروی پژو 2008 با افزایش 170 میلیون تومانی در طول تابستان 99 و رسیدن به مرز 1 میلیارد صاحب بیشترین افزایش قیمت روز ایران خودرو بوده است البته این حرف به این معنا نیست که جایگاه اول رکوردداران تابستان امسال متعلق به پژو 2008 است. این میزان افزایش قیمت این خودرو را در جایگاه دوم قرار داده است.

- وانت آریسان مدل 98

افزایش قیمت روز ایران خودرو تنها شامل خودروهای سواری نبوده و خودروهای باری این شرکت را نیز بی‌نصیب نگذاشته است.

وانت آریسان که به‌عنوان جایگزین وانت پیکان معرفی شد، اکنون با قرار گرفتن در رده هشتم لیست رکودداران از خریداران اصلی خود که خانواده‌های کم‌درآمد بودند فاصله گرفته است.

در مدت سه ماه تابستان این خودرو افزایشی 41 میلیونی را تجربه کرده و اکنون در آبان ماه 99 مدل‌های صفر کیلومتر آن با قیمت 144 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

- ویتارا ایران خودرو مدل 98

اگر نگاهی به جدول افزایش قیمت روز ایران خودرو بیندازیم، در جایگاه اول خودرویی شاسی‌بلند را نگاه می‌کنیم که ورود آن به ایران بسیاری از خانواده‌ها با سطح درآمدی متوسط رو به بالا را روانه نمایندگی‌های ایران خودرو کرد.

تعقیب قیمت روز ایران خودرو از تیر تا مهر 99
سوزوکی گرند ویتارا یکی از خودروهای محبوب در میان این خانواده‌ها بود که اکنون با ثبت رکورد 235 میلیونی در افزایش قیمت صاحب جایگاه نخست در لیست رکوردداران است. به‌علاوه این خودرو با گذشت از مرز یک میلیارد تومان اکنون خانواده‌هایی با درآمد متوسط را پشت سر گذاشته و به جمع خودروهای خانواده‌های مرفه پیوسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها