معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ایروان عنوان کرد که ابتکار ایران می تواند مسیری برای صلح در مناقشه قره باغ باز کند.
کد خبر: ۱۲۸۳۷۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و نماینده ویژه ایران برای حل مناقشه قره باغ که در سومین مقصد سفرش به منطقه شب گذشته وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد، در گفتگویی عنوان کرد: مذاکرات بسیار فشرده ای در جمهوری آذربایجان داشتم و مذاکرات مفیدی هم در روسیه انجام شد.

وی گفت که در ارمنستان با وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد، افزود: زمان بسیار حساسی است و نیاز داریم هر چه سریع تر درباره روند صلح تصمیم گیری شود و مسیری برای صلح باز شود.

عراقچی با اشاره به میزان تلفات انسانی ناشی از این درگیری ها ادامه داد: جای تاسف است که آمار تلفات در حال بالا رفتن است، حمله به غیرنظامیان در حال بالا رفتن است و اصلا قابل پذیرش نیست. به همین دلیل ما تصور می کنیم که باید هر چه سریع تر مسیری برای صلح ایجاد شود و این موضوع اصلی صحبت من در ارمنستان است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: تصور می کنیم ابتکار جمهوری اسلامی ایران می تواند این مسیر را باز کند.

وی گفت: ایران کشور بزرگی در همسایگی ارمنستان و جمهوری آذربایجان است و با هر دو کشور رابطه قدیمی و خوبی داریم. از هر دو کشور اتباعی در ایران هستند و در صلح، صفا و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می کنند. موضع ما در قبال این بحران از روز اول همیشه متوازن و متعادل بوده است.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: ما به یکسری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم و معتقدیم حسن نیت و ظرفیت های ایران می تواند در مسیر صلح به کار گرفته شود، بخصوص برای رسیدن به صلح پایدار. ما صحبت از یک آتش بس معمولی نمی کنیم، البته آن هم به جای خودش واجب است، اما پیشنهاد ایران یک صلح پایدار را در منطقه هدف قرار می دهد و امیدواریم به این هدف برسیم، جمهوری اسلامی ایران ظرفیتهای لازم را در این خصوص دارد، البته با همکاری دیگر کشورها در منطقه.

عراقچی قرار است پس از ارمنستان به ترکیه سفر و با مقامات این کشور میز دیدار و گفتگو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها