دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه هنوز تصمیم قطعی راجع به برگزاری جشنواره فیلم فجر گرفته نشده، تاکید کرد تمام تلاشمان را می کنیم که جشنواره فیلم به رسم هر سال و همزمان با دهه فجر در بهمن ماه برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۸۰
سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد، دبیر جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با جام جم آنلاین، در تازه ترین اظهارات پیرامون جشنواره فیلم فجر گفت: تمام امید و تلاش ما این است که تغییری در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر ایجاد نشود و امسال هم به رسم هر سال این جشنواره در بهمن ماه برگزار شود، اما با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و نوسانات متغیری که در فصول مختلف ایجاد کرده، چنانچه تا بهمن ماه شاهد وضعیت بهتری نسبت به الان نباشیم، احتمالا به سراغ گزینه بعدی که برگزاری همزمان این جشنواره با بخش بین الملل جشنواره است، می رویم که می شود همان بهار ۱۴۰۰.
*هرگز به برگزاری آنلاین جشنواره فیلم فجر فکر نمی کنیم / از تعداد فیلم ها کم نخواهیم کرد
او افزود: تصمیم گیری درباره زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر از عهده من خارج است و باید شورای سیاست گذاری جشنواره درباره آن تصمیم بگیرد که البته تصمیم گیری ما هم با مشورت و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود. جلسات شورای سیاست گذاری جشنواره هم از همین ایام برگزار می شود، اما با توجه به نامعلوم بودن وضعیت شیوع کرونا نمی توان هیچ پیش بینی ای در خصوص نتیجه این جلسات داشت.
طباطبایی نژاد در ادامه با تاکید به عدم برگزاری جشنواره فجر به شکل آنلاین، توضیح داد: هرگز به برگزاری جشنواره فیلم فجر به شکل آنلاین فکر نخواهیم کرد. چون نه هیچ فیلمسازی حاضر است فیلمش را در موقعیت ریسک قرار دهد و نه ما حاضر هستیم فیلم و فیلمسازی با مشکل مواجه شود.

او در پایان تصریح کرد: در صورتی که جشنواره در بهمن ماه برگزار شود با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و با ظرفیت ۵۰ درصد خواهد بود. البته تغییری در تعداد فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه و دیگر بخش ها نخواهیم داشت و جشنواره طبق روال همیشگی اش تنها با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.
 
ساناز قنبری / گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها