آخرین اخبار مربوط به کرونا در سراسر جهان را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ،  آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر اخبار مربوط به کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*مقامات بریتانیا به شهروندان هشدار داده اند که به منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه جشن کریسمس منع قانونی دارد و در صورتی که موردی مشاهده شد پلیس می تواند وارد خانه شود و از ادامه برگزاری مهمانی جلوگیری کند.

*بر اساس گزارش دیلی میل تعداد فوتی های بریتانیا به بیش از 60 هزار مورد رسیده است. در شبانه روز اخیر 367 تن دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

* تحقیقات همچنان نشان می دهد تعداد افرادی که در بیمارستان به دلیل کرونا فوت می کنند و فقدان ویتامین D در بدن آنها مشهود است بسیار بالاست. هر روز مطالب جدیدی در رابطه با فوت ناشی از کرونا و فقدان این ویتامین حیاتی در بدن افراد منتشر می شود.

*زندان کالیفرنیای آمریکا به دنبال افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در این ایالت اقدام به آزادی موقت 250 زندانی کرد.

*با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در کشور سوییس پیش بینی می شود این کشور با کمبود تخت در بیمارستان ها و ICU روبرو شود. 127 هزار و 42 نفر در سوییس طبق آمار رسمی مبتلا به کرونا شده اند و 2 هزار و 147 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

*سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد که در هفته اخیر بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در سراسر جهان آلوده به ویروس کرونا شناخته شده اند.

*محدودیت های جدید منع رفت و آمد و قرنطینه از امروز در سراسر فرانسه حاکم خواهد شد.

*آیا بهبودی از کرونا ماه ها طول می کشد؟ پاسخ به این سوال حداقل برای برخی از بیماران کرونایی مثبت است. به طور مثال دانش آموزی 13 ساله به نام مگی در فلوریدای آمریکا ماه مارس امسال به کرونا مبتلا شده اما هنوز بهبودی کامل خود را به دست نیاورده است. عوارض طولانی مدت کرونا در برخی از بیماران به شدت بروز می کند.

*وضعیت در بلژیک هر روز بحرانی تر می شود. بر اساس آخرین گزارش های دریافتی تمامی تخت های بخش های مراقبت های ویژه در بیمارستان های این کشور پر شده اند و دیگر ظرفیت کافی وجود ندارد.

*استفاده از ماسک در تمامی مکان های عمومی در پرتغال اجباری شد و کسانی که از رعایت این قانون سر باز بزنند با جرایم نقدی روبرو خواهند شد.

*وزیر دولت عدالت اجتماعی و توانمند سازی هند ، رامداس آتاوال به کرونا مبتلا شد تا موج ابتلای سیاستمداران مختلف جهان به این ویروس ادامه داشته باشد.

*پیتر آلتمایر ، وزیر اقتصاد از افزایش تعداد مبتلایان در آلمان خبر داد و گفت که این اتفاق تاثیراتی عمیق بر روی اقتصاد این کشور دارد.

آلتمایر گفت که همه گیری ، مقاومت اقتصادی آلمان را با چالش بزرگی روبرو می کند و افزایش مبتلایان و محدودیت های زندگی روزمره ، رشد سریع در اروپا را برای اهداف اقتصادی سخت تر می کند.

*روسیه در مجموعه جدیدی از محدودیت های کرونایی دستور استفاده از ماسک را در سراسر این کشور اعمال می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها