معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به بهبود شرایط پذیرش بیماران کرونا در بیمارستانها و ظرفیت های ایجاد شده در این زمینه، در عین حال تاکید کرد که بیماران دارای علامت، قبل از بدحال شدن جهت درمان به بیمارستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۲۸۲۰۰۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به روند روبه رشد بیماری کرونا در کشور، گفت: از دو هفته قبل روند رو به رشد افزایش بستری در بیمارستان‌ها را شاهد هستیم که این موضوع همزمان با افزایش مراجعان سرپایی اتفاق افتاد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عده‌ای سبب شد تا حتی آنهایی که رعایت کردند هم گرفتار بیماری شوند.

افزایش ابتلاهای خانوادگی به کرونا در کشور

وی با اشاره به بروز شکل جدیدی از ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: در این شرایط ابتلاهای خانوادگی به کرونا افزایش یافته است و همزمان دو تا ۳ نفر از اعضای یک خانواده درگیر می‌شوند. این موضوع بیانگر آن است که شرایط قرنطینه خانگی بیماران به درستی رعایت نشده است. ممکن است عده‌ای به شکل خفیف به کرونا مبتلا شوند و نیاز به بستری در بیمارستان نداشته باشند اما، باید در منزل نکات بهداشتی را رعایت کنند تا بیماری را به سایر اعضای خانواده انتقال ندهند.

علت افزایش مراجعات بدحال کرونا به بیمارستانها

جان بابایی افزود: یکی از دلایل اینکه طی دو تا سه هفته گذشته مراجعان بیمارستانی بدحال افزایش یافتند این بود که دیرتر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند. درست است که بیماران با داشتن روند درمانی مناسب شانس بهبود خوبی دارند، اما باید در زمان مناسب به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بهبود شرایط پذیرش بیماران کرونا در بیمارستانها

وی با اشاره به اینکه شرایط پذیرش بیمارستان‌ها این هفته نسبت به هفته گذشته بهتر شده است، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت و وزیر محترم بهداشت شرایط خوبی برای بیماران فراهم کرده‌ایم و تخت نیز به اندازه کافی وجود دارد و برای تامین اکسیژن نیز فعالیت خوبی انجام شده است. از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان استرس نداشته باشند. در حال حاضر در تهران بیش از ۴ برابر ظرفیت فعلی بیماران کرونایی ما ظرفیت بستری داریم.

وی افزود: تا پایان سال نیز ۱۱هزار تخت به ناوگان تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود که این تعداد به صورت توسعه‌ای و یا با ساخت بیمارستان جدید تامین می‌شود.

تیم پزشکی دچار فرسایش شده است

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به فرسودگی کادر درمان، تاکید کرد: تیم پزشکی دچار فرسایش شده است اما در عین حال تجربیات خوبی به دست آورده‌اند. مراقبتهای بیمارستانی خوبی داریم و مردم نگران نباشند.

پیش از بدحال شدن، به مراکز درمانی بروید

وی تاکید کرد: اولویت اول بیمار نشدن افراد است اما اگر بیمار شوند بهتر است پیش از بدحال شدن به مراکز درمانی بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها