معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران:

داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است (+عکس)

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد که اسناد و اطلاعات واصله از کامیون های توقیف شده بیانگر این است که داروهای ساخت کشور عراق در این محموله وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۸۱۳۸۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی در رابطه با ماجرای اخیر کشف محموله چند صدهزار دلاری دارو در عراق که ظن قاچاق و یا صادرات از ایران در مورد آن مطرح بود جزریات تازه ای اعلام کرد.

ارونقی گفت: تصاویر دریافتی از محموله داروی توقیف شده توسط ارتش عراق نشان می دهد که این داروها در شرکت دارویی پایونیر تولید شده اند و مبدأ این داروها از سلیمانیه به مقصد بصره بوده است که در خانقین به ظن قاچاق متوقف شده اند.

معاون گمرک ایران افزود: کامیون های حامل این داروها نیز عراقی بوده است.

به گفته ارونقی، از ابتدای شهریور ماه تا کنون بیش از ۳۶ کامیون مواد اولیه دارو و دارو از کشورهایی مانند هند و ترکیه و از مبدأ گمرکات شهید رجایی و بازرگان، از طریق مرز باشماق به کشور عراق ترانزیت شده و تمامی تشریفات مربوطه با رعایت کلیه مقررات و کنترل های لازم در گمرک مرزی مربوطه صورت پذیرفته است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران انتشار اخباری مبنی بر اینکه این داروها از طریق ایران و با ساخت داخل به کشور عراق صادر شده است را مردود اعلام نموده و اعلام کرد در حال حاضر صادرات دارو و کالاهای اساسی و ضروری ممنوع بوده و گمرکات اجرایی کشور علی الخصوص گمرکات مرزی حساسیت لازم را در این خصوص اعمال می کند.

 

داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است (+سند)

داروهای کشف شده در عراق ساخت عراق است (+سند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
۰
۰
یعنی تا دیروز که میگفتین ترانزیت بوده از عراق به خود عراق ترانزیت شده ؟؟!!
هر روز یه دروغ تازه !
حداقل حرفتون رو یکی کنین !

نیازمندی ها