شیوع ویروس کرونا در جهان وارد موج سوم شده است و در اروپا وضع انگلیس و فرانسه از همه بدتر است.
کد خبر: ۱۲۷۷۷۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های معتبر جهان است:

*کرونا در انگلستان اوج گرفته است. از قلمروهای تحت سلطه پادشاهی بریتانیا اوضاع این کشور از همه بدتر است. یافته های جدید نشان می دهد ابتلا به کرونا در میان افراد زیر 35 سال به شدت در این کشور اوج گرفته.

* افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در انگلیس ممکن است در واقع آزمایشات واکسن را تسریع کرده و جهان را یک قدم به ریشه کن کردن بیماری نزدیک کند. انگلیس اکنون و در واقع در بحبوحه موج دوم است و هر روز 6 هزار مورد جدید گزارش و هر هفته پذیرش در بیمارستان دو برابر می شود. به بریتانیایی ها گفته شده است که باید شش ماه دیگر با محدودیت های جدی قرنطینه زندگی کنند.

*به تازگی یک اسپری بینی از سوی محققان و دانشمندان استرالیایی ساخته شده که یکی از مهم ترین ابزارها برای مقابله با کووید19 است. حالا تحقیقات نشان می دهد استفاده هفتگی از این اسپری می تواند افراد را در مقابل ویروس کرونا محافظت کند. این اسپری نشان می دهد که تکثیر ویروس در بینی و گلو 96 درصد کاهش می یابد ، خطر عفونت و احتمال انتقال هم کمتر می شود.

* دکتر رابرت ردفیلد مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نگرانی خود را بابت شیوع مجدد بیماری در آمریکا اعلام کرد و گفت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور با توجه به در پیش رو بودن انتخابات آمریکا در حال به اشتراک گذاشتن اطلاعات نادرست در مورد همه گیری با مردم است.

*اهالی یک روستا در رومانی با وجود اینکه دهدار خود را دو هفته پیش بابت ابتلا به کرونا از دست دادند در انتخابات دهداری مجددا به او رای دادند. الیمان دهدار روستای دوسلو دو هفته پیش بابت ابتلا به کرونا درگذشت اما بعد از مرگش برای سومین بار پیاپی آرای لازم برای دهدار شدن را کسب کرد.

*یافته های جدید نشان می دهد که در موج جدید کرونا نوجوانان بیشتر از کودکان کم سن و سال آلوده به کرونا تشخیص داده می شوند. با این حال تعداد کودکان مبتلا هم زیاد است. طبق داده های جداگانه آکادمی اطفال آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد  تعداد کلی موارد ابتلای کودکان به کووید19 در ایالات متحده بیش از 600 هزار  مورد بوده است.

*عوارض چند ماهه ویروس کرونا در برخی از مبتلایان دیده شده است به عنوان مثال زنی 33 ساله اهل فلوریدا شش ماه پس از ابتلا هنوز مشکل ندارد. نبرد وی با کرونا شامل هشت بار انتقال به اورژانس و دو بار بستری شدن در بیمارستان برای انواع مشکلات  از جمله ذات الریه ، اسهال مکرر ، تپش قلب ، عفونت ها ، مشکلات کلیوی ، ضعف عضلانی و عدم تعادل الکترولیت ها بوده است. او 30 پوند وزن کم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها