نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفت و گو با جام جم آنلاین پاسخ داد؛

چرا فروش طلای دست دوم به مردم ممنوع شد؟!

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در رابطه با ممنوعیت فروش طلای دست دوم توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۵۳

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: خرید و فروش طلای دست دوم در فروشگاه ها به دلیل مسائلی که همچون فقدان استاندارد و فقدان کنترل عیار ممنوعیت پیدا کرده است اما فروش طلای دوست دوم از مشتری به مغازه دار هیچ مشکلی ندارد.

کشتی آرای تاکید کرد: از نظر قانونی ما چیزی به نام خرید و فروش طلای دست دوم و یا همان طلای بدون اجرت نداریم.

این مقام مسئول در رابطه با شرایط خرید و فروش طلای آب شده نیز گفت: خرید و فروش طلای آب شده هیچ ممنوعیتی ندارد و هرکسی بخواهد می تواند آن را بخرد یا به فروش برساند و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

نایب رییس اتحاده فروشندگان طلا و جواهر در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا گفت: بازار سکه و طلا به هیچ عنوان شرایط قابل پیش بینی ندارد و مشخص نیست قرار است چه تغییراتی صورت بگیرد. قیمت طلا و سکه به صورت روز، ساعت و لحظه است و همه چیز لحظه ای در حال تغییر است.

کشتی آرای ادامه داد: اونس جهانی مدام تغییر می یابد و قیمت ارز هم با همین شرایط روبرو است. این دو عامل باعث می شود قیمت ها به طور مرتب به صورت ساعت و لحظه ای نوسان داشته باشند و شرایط ثابتی نداشته باشند.

وی افزود: این تغییرات لحظه ای اتفاق جدیدی نیست. نوسان در بازار طلا و سکه همیشه بوده، حالا هم هست و در آینده هم تکرار خواهد شد. البته ما هرگز نمی توانیم در بازار طلا و سکه هیچ پیش بینی خاصی را انجام بدهیم. اصلا نمی توانم اکنون بگویم که روندی صعودی یا نزولی در پیش خواهم داشت. به نظر من در رابطه با مسائل این حوزه باید در لحظه حال صحبت کرد.

وی در رابطه با اینکه سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا را به کسی توصیه می کند یا خیر اذعان داشت: شرایط موجود در بازار طلا و سکه به قدری پرنوسان است که اصلا نمی شود به دیگران توصیه کرد با سرمایه خود چه کنند. مردم از نظر اقتصادی در سطحی هستند که به توصیه کسی توجه نمی کنند و خودشان تصمیم گیری اساسی را انجام می دهند.     

کشتی آرای گفت: یکی تصمیم می گیرد وارد بورس شود، یکی می خواهد طلا بخرد و یکی هم ارز را ترجیح میدهد. فرد دیگری هم می خواهد سرمایه خود را بر روی سکه بگذارد.

وی در پایان گفت: ما هرگز نمی توانیم توصیه کنیم چون این کار عواقب بعدی دارد. نه من و نه هیچ فرد دیگری در این زمینه نباید توصیه ای به مردم بکنیم چون اشتباه کرده ایم و همه چیز به این دلیل است که تمام جریانات به صورت لحظه ای تغییر می کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها