رئیس پلیس راهور پایتخت از افزایش 14 درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسواران در نیمه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدحسین حمیدی در گفتگو با فارس به بحث تردد و‌ تخلفات‌‌ موتورسواران در معابر شهری پرداخت و اظهار داشت: موتور سیکلت وسیله‌ای چابک، سریع، ارزان و در عین حال بسیار نا ایمن است و آلودگی زیست محیطی که یک دستگاه موتورسیکلت ایجاد می‌کند به اندازه آلودگی حاصل از تردد سه دستگاه خودرو است.

وی به تردد بیش از سه و نیم میلیون دستگاه موتورسیکلت و 4 میلیون خودرو در معابر تهران اشاره و تصریح کرد: با توجه به بروز ویروس کرونا استقبال از تردد با موتور سیکلت افزایش یافته و به خاطر افزایش تردد افزایش تصادفات رانندگی را نیز شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در 6 ماه گذشته تصادفات منجر به فوت در همه آیتم‌‌ها کاهش داشته اما در‌ موتورسیکلت به تنهایی تصادفات منجر به فوت 14 درصد افزایش داشته است.

سردار حمیدی در خصوص برخورد پلیس با تخلف موتورسواران گفت: پلیس برای برخورد با تخلف موتورسواران در دو راهی مانده؛ چرا که وقتی موتورسیکلت متخلفی را مشاهده و برای اعمال قانون می‌رود مردم از پلیس می‌خواهند که وی را جریمه نکند در حالی که راکب موتورسوار نه کلاه ایمنی بر سر دارد و نه موتورش پلاک وبیمه دارد وحتی در خلاف جهت در خط ویژه با زن و بچه در حال تردد است.

وی ادامه‌ داد:‌پلیس‌بین‌ اعمال قانون‌و‌مماشات مانده است و مردم از پلیس می‌خواهند که جریمه نکند؛‌اگرچه پلیس به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند اما تازمانی که برخورد با تخلف موتورسواران تبدیل به مطالبه عمومی نشود و مردم و مسئولان یکدست نباشند نباید توقع داشت که برخوردها تاثیر گذار باشد.

وی به انباشت 60 تا 70 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها اشاره کرد و گفت:‌برخی موتور سیکلت‌ها 7 تا8 سال است در پارگینگ‌ها توقیف شده و مانده‌اند چرا که یا مالکش حضور ندارد یا هزینه پرداخت خلافی و بیمه بیشتر از قیمت موتورسیکلت است و کسی برای ترخیصش مراجعه نمی‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت به توقیف روزانه 150 تا 200 دستگاه موتورسیکلت به دلایل مختلف و تخلفات گوناگون اشاره و اظهار داشت: ماموران پلیس راهور با آموزش‌هایی که دیده‌اند و همچنین افزایش آستانه تحمل، حداقل درگیری را با راکبان موتور سوار داشته اند.

سردار حمیدی گفت:‌پلیس اصراری به انباشت موتورسیکلت در انبارها ندارد درست است که بسیاری از وسایل نقلیه سال‌ها در پارکینگ‌ها مانده و اصطلاحا وسایل نقلیه رسوبی شده‌اند اما در خیلی تخلفات تا 72 ساعت موتور سیکلت توقیف می‌شود اما مالک یا راننده برای ترخیص آن مراجعه نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها