فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن همه جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک های شما را به باد می دهیم؛ این تهدیدجدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می کنیم.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم صبحگاه فرماندهان ، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی کل و حوزه مرکزی سپاه که در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ از امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ مردی که مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان را احیا و نقشی پیامبرگونه برای بعثت جدید اسلام ایفا کرد، نام برد و اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی بزرگ مردی بود که کرامت ذبح شده ملت‌های مسلمان به ویژه ایران را بازیابی و احیا کرد و عزّت دفن شده توسط جهانخواران را به مسلمانان بازگرداند.

وی از شهیدان به عنوان ستارگان درخشان آسمان افتخار ملت ایران یاد کرد و گفت: شهدای والامقام ما قامتشان بر زمین افتاد تا این ملت با عزت و سری برافراشته باقی بماند؛ کسانی که هر آنچه در دنیا داشتند را در راه جهاد فی سبیل الله گذاشتند و دشمنان را تعقیب و تنبیه کردند و برای ملت ایران جاودانگی به ارمغان آوردند.

سرلشکر سلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سید الشهدای مقاومت اظهار کرد: حاج قاسم که همچون خورشیدی در میان شهیدان می درخشد در وفاداری به اسلام ، انقلاب ،ولایت و ملت ایران بی بدیل بود ؛ او سال گذشته در میان ما بود اما امسال به خدا پیوسته و در محضر اصحاب عاشورا و مقربین الهی شاهد ادامه راه خود در مسیر جهاد است.

فرمانده کل سپاه جنگ ها را بهترین معیار برای نشان دادن عظمت و شکوه ملت ها توصیف و تصریح کرد: هر ملتی در ارتفاع رهبر خود بزرگ می شود و شکوه می یابد و ملت ایران در تراز رفیعی که رهبرانش از انقلاب و ایران ایجاد کرده اند بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه امروز از عظمتی ماندگار به نام دفاع مقدس سخن می گوییم که در دامنه قله ای ایستاده که عاشورا بر بلندای آن است، گفت: ملت ایران در لحظه تولد یک انقلاب درگیر یک تهاجم همه جانبه شد و دشمنان دست به دست هم دادند تا نور خدا را در جنگی با ابعاد جهانی خاموش کنند ؛ اما دفاع جانانه 8 ساله ما در دوران دفاع مقدس نظریه و الگوی جدیدی را در معرض همگان قرار دادکه کیفیت و کمیت سلاح ها ، مساحت هندسی کشورها و اتصال جغرافیایی جنگی به جهان نمی تواند تضمین کننده پیروزی در جنگ باشد؛ بلکه حقیقت قدرت در قلب و دل انسان های با ایمانی نهفته است که مصمم و با شوق شهادت به میدان می روند.

سرلشکر سلامی دفاع مقدس را عرصه ی تجلی ایمان به عنوان عامل اصلی پیروزی توصیف و تصریح کرد: برد پیش روی هر نیروی مسلحی در جنگ به افق‌های نگاه آرمانی او است نه برد سلاح ها؛ ما تا هر جا نشانه بگیریم می رویم؛ امروز تا مدیترانه رفته ایم اما ادامه می‌دهیم و دشمنانمان را تعقیب می‌کنیم.

وی پاسداران را نشانه های برجسته فرزندان جهاد که دشمن را در زمین، هوا و دریا تعقیب می‌کنند و آرمان‌های بلندی دارند توصیف و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس باتلاق، هور، ارتفاعات، قله ها، میدان های مین وحتی لایه‌های دفاعی به ظاهر مستحکم نتوانستند مانعی در مسیر مردان این سرزمین ایجاد کنند و امروز نیز این روحیه مجاهدت و جانفشانی در میان سبز پوشان حریم ولایت جاری است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، آمریکا دنیا را می‌بلعید؛ گفت: انقلاب ما بود که امریکا را فرسوده کرد؛ امریکای امروز فاقد نشاط سیاسی و بی رمق و ناتوان در تحول و شکست خورده در میدان است و تمام مفاهیمی که امریکا با آن با دنیا سخن میگفت شکسته اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، آمریکا را از پناهگاه های راهبردی خود خارج و وارد میدان عمل کرد ، گفت: امروز توان نظامی امریکا نیز کهنه و قدرت پیروزی را از دست داده است؛ بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا در هیچ جنگی پیروز نشد مگر در ائتلاف، که آن را هم نتوانست به منفعت تبدیل کند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه شکستن چهره امریکا بازگشت ناپذیر است ، گفت: امروز سهم امریکا از جهان در حال کوچک شدن است، به دلیل آنکه قدرت های جدیدی در حال ظهورند و اسلام با ایفای نقش تمدنی در قامت یک قدرت ظاهر شده است.

وی افزود: قرن امریکا با پایان قرن بیستم به پایان رسید و به دلیل مقاومت انقلاب اسلامی در مقابل ستمگری آنان، امروز در جای جای عالم آزادی خواهان و مسلمانان با الگوپذیری از انقلاب، برابر امریکا صف کشیده اند و قدرت ساخته اند.

سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت مناسبات سیاسی امریکا اظهار کرد: از نظر سیاسی امریکا امروز منزوی شده است ؛ در موضوع تحریم تسلیحاتی حتی متحدان سنتی خود را نیز به همراه نداشت و تنها به دومینیکن متکی بود.

سردار سلامی با بیان اینکه پایان امریکا واقعیتی انکارناپذیر است، گفت: در موضوع مکانیسم ماشه نیز ماشه ای است که حتی اگر چکیده شود، گلوله‌ای از آن خارج نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز شعارهای انقلاب اسلامی تا قلب امریکا پیش رفته و از امریکا چیزی جز دود، آتش و شکستن حرمت انسان ها در خیابان ها و ناتوانی در مدیریت بیماری و فروپاشی نظام سلامت چیزی باقی نمانده است؛ انحطاط اخلاقی تمام زندگی رهبر امریکا را فرا گرفته و امریکایی که برای نشان دادن قدرت طناب مجازی بر گردن برخی حکام خودفروخته می‌اندازد تا مانور قدرت دهد، ما را تهدید می کند.

فرمانده کل سپاه در واکنش به گزافه گویی های اخیر رییس جمهور امریکا، خطاب به وی گفت: آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگ مان قطعی ،جدی و واقعی است ، اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام میگیریم؛ شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؛ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیام جدی است.

وی افزود: شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می کنید؛ ما شما را می شناسیم ؛آن وقت که عین الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می دهید و صد ها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته هایتان را ویران کنیم.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه دشمن همه جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت ، تاکید کرد: آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک های شما را به باد می دهیم؛ این تهدیدجدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می کنیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها