وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد کسری بودجه دولت این کشور در سال مالی جاری از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرده و احتمالاً تا پایان سال به بیش از ۳.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۲۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در گزارشی اعلام کرد کسری بودجه دولت این کشور در سال مالی 2020 از مرز 3 تریلیون دلار فراتر رفته است.
 
کسری بودجه دولت آمریکا از ابتدای سال مالی جاری تا پایان ماه آگوست (10 شهریور) در حالی از 3 تریلیون دلار گذشته که هنوز یک ماه تا پایان سال مالی 2020 -که در پایان ماه سپتامبر یعنی اواسط مهرماه به پایان می‌رسد- باقی مانده است.
 
بر اساس گزارشی که هفته گذشته دفتر بودجه کنگره آمریکا (CBO) منتشر کرد، انتظار می‌رود کسری بودجه دولت آمریکا در پایان سال مالی جاری به بیش از 3.3 تریلیون دلار برسد که این رقم بیش از 2 برابر رکورد قبلی (1.4 تریلیون دلار در سال 2009) است.
 
گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از این کسری بودجه ناشی از سیاست‌های انبساطی دولت این کشور برای مقابله با اثرات اقتصادی بحران کرونا بوده است؛ سیاست‌هایی که تاکنون به نتیجه قابل‌توجهی ختم نشده است.
طبق آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر 6.6 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 197 هزار نفر جان باخته‌اند.
آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 و هم از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار دارد.
واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه شخص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.
شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.
علی‌رغم برداشته شدن برخی از محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا و بازگشت تعدادی از کارگران اخراج شده، نرخ بیکاری در آمریکا همچنان به میزان قابل‌توجهی بالاتر از سطح قبل از بحران کروناست.
نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها