ادامه بحران در ایالات متحده؛

مرگ یک سیاهپوست توسط ۵ پلیس در نیویورک

انتشار تصاویر ویدیویی از کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی بدست پلیس این کشور در شهر «راچستر» ایالت نیویورک، موجب شدت یافتن اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور شده است.
کد خبر: ۱۲۷۵۲۱۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، آنگونه که تصاویر ویدیویی نشان می دهد یک مرد سیاهپوست در شهر راچستر ایالت نیویورک آمریکا پس از آنکه یک گروه از مأموران پلیس کلاهی کیسه‌مانند را روی سر او کشیده و حدود دو دقیقه روی کف پیاده‌رو خواباندند جان خود را از دست داده است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است این فرد که «دنیل پرود» نام داشت روز سی‌ام مارس، یعنی هفت روز پس از این برخورد پلیس بر اثر رخداد پیش‌آمده، در بیمارستان جان باخته است.

مرگ او در ماه‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب نکرد تا اینکه روز چهارشنبه، ۱۲ شهریور، خانواده او که موفق به دریافت ویدئوهای مربوط به برخورد پلیس و مدارک مربوطه شده‌اند این مدارک را در یک نشست خبری منتشر کردند.

دنیل پرود ۴۱ ساله اهل شیکاگو، پدر پنج فرزند بالغ بود و برای دیدار با برادرش به راچستر رفته بود.

این گزارش حاکی است پرود هشت ساعت پیش از برخورد خشن پلیس، برای ارزیابی سلامت روانی از سوی پلیس دستگیر شده بود.

فعالان مدنی اکنون خواستار محاکمه مأموران دخیل در برخورد با دنیل پرود و اخراج آنها از پلیس هستند. بنا بر گزارش‌ها، تحقیقات قضایی در این رابطه ادامه دارد.

نوع برخورد پلیس در آمریکا با افراد مختلف به ویژه مسئله برخورد خشن برخی مأموران با سیاه‌پوستان در هفته‌های اخیر باعث اعتراضات زیادی در شهرهای مختلف ایالات متحده شده که این اعتراضات در اغلب موارد به خشونت نیز کشیده شده است.

این در حالی است که نزدیک به ۱۰۰ روز است شهرهای مختلف آمریکا از جمله پورتلند صحنه اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس است؛ اعتراضاتی که با مرگ جورج فلوید بدست پلیس آمریکا آغاز شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها