محققان کالج امپریال لندن می گویند ابتلا به ویروس کرونا در میان کودکان می تواند منجر به این شود که آنها دیابت نوع یک بگیرند.البته این احتمال برای بزرگسالان هم وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۷۳۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین ، به وجود آمدن دیابت نوع یک در پی ابتلا به کرونا یک احتمال به شدت نگران کننده است که محققان آن را مطرح کرده و هشدار داده اند که شیوع بیشتر این بیماری می تواند منجر به افزایش تعداد بیماران دیابتی در دنیا در میان کودکان و بزرگسالان شود. ویروس کرونا تا امروز ده ها عوارض از خود نشان داده که حالا بر طبق ادعای دانشمندان ابتلا به کرونا یکی از آنها می تواند باشد.

در این تحقیق کودکان زیادی مورد مطالعه قرار گرفتند و به صورت رندوم انتخاب شدند. چند کودک مبتلا به کرونا که البته بهبود یافته بودند نشانه های بیماری دیابت نوع یک را نشان دادند این در حالی است که این کودکان پیش از ابتلا به کرونا دیابت نداشتند و حتی نشانه های آن را نیز نشان نمی دادند.

اکنون دانشمندان در حال بررسی چیزی هستند که بیماری کرونا با دیابت را به هم پیوند می دهد. دانشمندان هشدار می دهند خطر ابتلا به دیابت پس از ابتلا به کرونا باید جدی گرفته شود.

آنها معتقدند که ویروس کرونا می تواند مستقیماً به سلول های لوزالمعده حمله کند که برای تولید انسولین بسیار حیاتی است.

دیابت نوع یک هنگامی رخ می دهد که سلول های ایمنی بدن به اشتباه سلول های تولیدکننده انسولین را از بین می برد. این اتفاق ناشی از نقص در پاسخ ایمنی بدن است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول های بتا را هدف قرار داده و از بین می برد. کارشناسان در مورد اینکه چه چیزی این مشکل را برانگیخته فعلا گیج هستند و می خواهند بهترین شواهد را در رابطه با ارتباط بیماری کرونا و دیابت نوع یک به دست بیاورند.

با این حال دانشمندان این تحقیق می گویند کارهای خیلی بیشتری باید انجام شود تا این فرضیه به مرحله اثبات برسد که بیماری کرونا باعث ایجاد بیماری دیابت نوع یک در برخی از افراد و به خصوص کودکان می شود.

دیابت نوع 1 را می توان با چندین تزریق روزانه انسولین یا با استفاده از پمپ انسولین برای کنترل سطح قند خون کنترل کرد.

اکنون موارد ابتلا به دیابت نوع یک در میان کودکان در چین و ایتالیا بر اساس یک سری تحقیق و آمارگیری افزایش یافته است.

همچنین دو بیمارستان کودکان در شمال غرب لندن مواردی از ابتلای کودکان به کرونا را شناسایی کرده اند که در نهایت منجر به ایجاد بیماری دیابت نوع یک در بدن این کودکان شده است.

اعتقاد بر این است كه كودكان نیز به همان اندازه بزرگسالان احتمال ابتلا به کرونا را دارند اما ممکن است این بیماری ها در موارد کمتری تشخیص داده شوند زیرا علائم کودکان بسیار خفیف است. محققان این تئوری را تأیید کردند كه پروتئین سنبله موجود در سطح ویروس کرونا می تواند به سلول های انسولین سازنده در لوزالمعده حمله كرده و آنها را از بین ببرد.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها