همزمان با برگزاری تظاهرات مجدد صهیونیست‌های مهاجر در برابر محل اقامت بنیامین نتانیاهو، اختلافات میان سردمداران رژیم اشغالگر به اوج خود رسیده و این مسئله احتمال فروپاشی کابینه متزلزل را بیشتر کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۲۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روز به روز بر شمار معترضان صهیونیست که در اطراف محل اقامت نخست وزیر رژیمشان در بیت المقدس اشغالی خواهان اخراج وی از قدرت هستند افزوده می شود.
پایگاه اطلاع رسانی روزنامه یدیعوت احارانونت ، بامداد امروز خبر داد ، دست کم 15 هزار معترض علیه بنیامین نتانیاهو شعار دادند .
 
معترضین که حمل پرچم های مشکی را نماد اعتراض خود می دانند ، علاوه بر آن در بسیاری از چهارراه ها و پل های فلسطین اشغالی هم تجمع کردند تا سرخوردگی خود را از وعده های رهبران رژیم صهیونیستی به تامین زندگی ایده آل برایشان ابراز دارند.
 
در این حال اختلافات ائتلاف حاکم نیز به حدی گسترش یافته است که اجازه تشکیل کابینه را هم نمی دهد.
روزنامه هاآرتص در خبری اعلام کرد ، با توجه به اوج گرفتن اختلافات بین بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس در رابطه با نحوه بستن بودجه ، جلسه کابینه که به طور معمول صبح های یکشنبه برگزار می شود لغو شده است.
 
حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتس در بیانیه در این رابطه خبر داد ، به دلیل کارشکنی های لیکود در عدم اجرای توافق ائتلافی جلسه کابینه روز یکشنبه برگزار نخواهد شد.
 
در بخش دیگری از بیانیه تاکید شده است این اولین باری نیست که لیکود تعهدات خود را زیر پا می گذارد.
بنی گانتس  نیز که با ائتلاف با لیکود باعث ادامه حیات سیاسی بنیامین نتانیاهو شد به خبرنگاران گفت : همچنان بر خواست خود درباره نحوه بستن بودجه پافشاری می کند حتی اگر این امر باعث سقوط کابینه و برگزاری دور جدیدی از انتخابات شود.
 
او که شامگاه شنبه با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتگو می کرد افزود منافع عمومی را مد نظر خود قرار داده از این رو همچنان بر بستن بودجه ای دو ساله اصرار می ورزد حتی اگر این کار به بهای برگزاری دور جدیدی از انتخابات شود.
 
او در پاسخ به انتقاداتی که از وی به دلیل ائتلاف با نتانیاهو صورت می گیرد نیز ادعا کرد از این اقدام خود پشیمان نیست حتی اگر این ائتلاف هم به سرنوشت فروپاشی دچار شود.
 
گفتنی است رسانه های صهیونیستی از احتمال خروج کامل نتانیاهو از حزب لیکود سخن می گویند.
روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی که جمعه شب منتشر کرد خبر داد ، نتانیاهو برای دوره خروج (اخراج) از لیکود برنامه ریزی کرده و قصد دارد حزب راستگرای جدیدی را تاسیس و با توجه به شرایط قضایی و سیاسی که دارد "حاییم پایپس" شهرداری یکی از شهرک های مهاجر پذیر کرانه باختری را به عنوان رئیس آن منصوب کند.
او قصد دارد از این طریق بتواند بدون نیاز به بنی گانتس در انتخابات بعدی که احتمال انجام آن تا پایان سال جاری میلادی بسیار زیاد است ، به تنهایی اقدام به تشکیل کابینه کند.
 
از سوی دیگر بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگویی با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد زیر نظر قرار دادن ایران ، حزب الله و جنبش حماس، سرویس های امنیتی را به خود مشغول کرده است .
 
او اعتراف کرد تل آویو به اقداماتش علیه ایران همچنان ادامه خواهد داد .
 
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در مورد بقیه مسائل امنیتی رژیمش به این شبکه گفت : نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی همچنان در حال آماده باش باقی خواهند ماند و در واکنش به اقدام جوانان فلسطینی در ارسال بادکنک (بالن) های آتش زا به سوی شهرک ها(صهیونیست نشین) هم تهدید کرد به این اقدامات به شدت واکنش نشان خواهد داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها