بخشی از جنگل‌های منطقه کوسالان در محدوده شهرستان سروآباد که شب گذشته دچار حریق شده بود بدلیل وزش باد و صعب العبور بودن مسیر همچنان در آتش می‌سوزد.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۲۸
آتش سوزی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه شنبه بخش‌هایی از جنگل‌های زاگرس در محدوده کوه کوسالان روبروی شهر سروآباد پشت روستای دورود در اطراف هوار مروودول آغاز شد و نیروهای مردمی و ادارات منابع طبیعی و انجمن های زیست محیطی فورا به محل اعزام شدند.
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی سروآباد روز یکشنبه داشت: بعد از شعله ور شدن آتش در جنگل های کوسالان بلافاصله با فراخوان عمومی در فضای مجازی نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای اطفای حریق به محل رفتند.
 
مسلم مرادی افزود: ‌با توجه به وزش باد، ‌ تاریکی هوا و صعب العبور بودن مسیر، مهار آتش سوزی بسیار دشوار بود اما با تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر نیروهای مردمی و منابع طبیعی حریق بعد از هفت ساعت تلاش بی وقفه حوالی ساعت ۵ بامداد مهار شد.
 
وی یادآور شد: ‌بعد از مهار آتش سوزی، بدلیل وزش باد، آتش دوباره شعله ور شد و اکنون بخشی از جنگل های کوسالان در آتش می‌سوزد و نیروهای مردمی همچنان مشغول خاموش کردن آن هستند.
 
رییس اداره منابع طبیعی سروآباد اضافه کرد: با توجه به خستگی شدید نیروهای منابع طبیعی از شهرستان مریوان تقاضای کمک و اعزام نیرو کرده ایم که به محض رسیدن نیروهای کمکی عملیات مهار آتش با شدت بیشتری دنبال می‌شود.
 
شاهدان محلی می‌گویند، وقوع آتش سوزی ها عمدی و توسط فردی است که با موتورسیکلت به این منطقه رفته و تاکنون بیش از ۱۵ هکتار جنگل‌های با ارزش این منطقه و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری طعمه جهل و نادانی این فرد شده است.
 
از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل‌های آن از نوع بلوط است.
 
شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها