دادگاه تجدید نظر اردن حکم نهایی در خصوص انحلال گروه «اخوان المسلمین» را در این کشور صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۷۱۵۰۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاه تجدید نظر اردن روز 15 جولای 2020 اعلام کرد که با بررسی وضعیت قانونی و حقوقی رای قاطع و نهایی برای منحل کردن گروه «اخوان المسلمین» صادر شد.
دادگاه تجدید نظر اردن اعلام کرد که اخوان المسلمین در اردن به علت عدم پایبندی این گروه به قوانین اردن منحل می‌شود.
 
این تصمیم دادگاه اردن در واکنش به دادخواست این گروه منحل شده ضد وزارت ملی زمین این کشور در زمینه ابطال مالکیت اراضی و املاک مستغلات این گروه که در سال 2015 وضعیت قانونی آن مشخص شده بود صادر شده است.
 
همچنین حکم دادگاه تجدید نظر اردن در قالب آخرین حکم قانونی این دادگاه که مستند بر مواد قانونی دیوان عالی است قابل اجرا اعلام شده است.
اما در همین راستا «معاذ الخوالده» سخنگوی رسانه گروه اخوان المسلمین در اردن تاکید کرد که این حکم غیر قطعی بوده و آنگونه که در خبرها گفته می‌شود نیست.وی افزود که تیم حقوقی اخوان المسلمین آماده است تا مراحل خود را در زمینه ارائه دفاعیات قانونی در این مورد انجام دهد.
طبق آخرین حکم دادگاه تجدید نظر اردن٬ انجمن وابسته به اخوان المسلمین که در سال 2015 از دولت این کشور مجوز دریافت کرده بود از نظر قانونی دیگر متعلق به این گروه نیست.
اخوان‌المسلمین در سال 1945 در اردن تاسیس شد و چندین نماینده در پارلمان این کشور دارد که از جمله اختلافات دولت اردن با این گروه عدم تعهد و پایبندی آن به قانون اساسی این کشور است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها