کد خبر: ۱۲۷۰۴۴۳

بعد از شکست آمریکا در جنگ های نیابتی که توسط تکفیری ها و داعشی ها با حمایت مثلث شوم عربی، عبری، آمریکایی برای تجزیه و نابودی منطقه انجام شد، پروژه ای توسط آمریکایی‌ها اجرا شد. در شرایطی که محور مقاومت با قدرت توانست عرصه نظامی را در دست بگیرد و آمریکا را شکست بدهد آمریکایی‌ها توطئه بزرگ دیگری را طراحی کردند تا ثبات کشورهای محور مقاومت را بهم بریزند و در این آشوب و تشنج تضادی بین مردم و نیروهای مقاومت ایجاد کنند تا این آشوب دامنه دار شود. امروز این طرح در کشورهای محوری عراق و لبنان پیاده شده است و نهایتا در عراق دولت مرکزی مجبور به استعفا شد و آقای الکاظمی بر سر کار آمد. در لبنان نیز وضعیت به این صورت فعلی است.

آمریکایی‌ها بر روی موج مطالبات مشروع مردم که به دلیل ضعف های دولتهای قبلی بود سوار شدند. این خواسته های مشروع به حق بود ولی آمریکایی‌ها موج سواری کردند و خواستند که از این آب گل آلود ماهی مقصود خود را بگیرند. در نتیجه از سال گذشته شاهد آشوب ها و متشنج شدن فضا در این کشورها هستیم. بدون شک آمریکا پشت سر این قضایا است تا مردم این کشورها را تحت فشار قرار بدهد و مردم این کشور به خلع سلاح مقاومت از جمله حزب الله رضایت بدهند و بین دولت و مردم دوگانگی بوجود آورده است. این وضعیت ادامه دارد و آمریکا اجازه نمی‌دهد کشورهای منطقه روی خوش ببینند. مواردی که می تواند بر روی زندگی مردم تاثیر داشته باشد می تواند این فشارها را بر روی مقاومت در لبنان و عراق بیشتر کند. اما آنچه مهم است مقاومت زیرکانه و هوشمندانه مردم عراق و لبنان است آنها متوجه مسائل مربوط به امنیت ملی کشور خود هستند و متوجه اند که آمریکا عامدانه به این موضوع دامن می‌زند بخصوص مردم لبنان که سالیان زیادی درگیر جنگ های داخلی بودند و مزه تلخ ناامنی را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس کرده اند. آنها به این سادگی فریب اقدامات آمریکایی‌ها را نمی خورند.

ضمن اینکه مقاومت و حزب الله در لبنان نهاد و سمبلی ملی است و در بین مردم لبنان از هر طایفه و قوم و گروهی رسوخ دارد. مردم لبنان از هر نژادی در مقاومت حضور دارند. مقاومت حزب الله باعث شد لبنان از چنگال دست درازی اسراییل و اشغال صهیونیست ها در امان بماند این پارادوکسی است که آمریکایی‌ها ایجاد کردند تا مردم را با دولت ها درگیر کنند.

آقای دیاب وارث خرابی های پر فساد دولت های قبلی است که با رانت و فساد و رشوه امور کشور را در دست گرفته بودند و باعث انفجار خشم ملت شدند. دولت های قبلی از جمله سعد حریری از طرف عربستان و سایر کشورهای عربی تغذیه می شدند و دولت را سر پا نگه داشته بودند ولی امروز برای تحت فشار قرار دادن حزب‌الله لبنان و سکوت کابینه در مقابل این طرح و نقشه کمک ها را قطع کرده اند تا دیاب امتیازات لازم را در اختیار آنها قرار بدهد. این صحنه سیاسی امروز لبنان و عراق است و انشاا... با آگاهی مردم این کشورها سرانجام خوبی داشته باشد.

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها