رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران از ورشکسته شدن بیش از ۶۰ درصد تالارها در پی شیوع ویروس کرونا و خسارت ۵۰۰ میلیون تا چند میلیاردی به واحدهای این صنف خبر داد و گفت که با این وجود فعالان این صنف هنوز هیچ کمکی دریافت نکردند.
کد خبر: ۱۲۷۰۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، خسرو ابراهیمی نیا در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، از اسفند ماه متقاضیان برگزاری مراسم در تالارها مهمانی‌ها را کنسل کردند و پول‌های خود را پس گرفتند، تصریح کرد: این در حالی است که تالارها از پیش از پیش پرداخت‌ها برای حقوق کارکنان، هزینه‌های نگهداری و بازسازی تالار استفاده کرده بودند و در این زمان مجبور به فروش دارایی‌های خود برای پس دادن پیش‌پرداخت‌ها شدند.

وی با بیان اینکه حدود شش ماه که تالارها با وجود تعطیلی متحمل هزینه‌های نگهداری واحدهای صنفی، اجاره و هزینه‌های کارگری و موارد دیگر هستند، گفت: اجاره تالارها از ۵۰ میلیون تومان تا حدود چند صد میلیون تومان است و تالارها طی این پنج ماه ۵۰۰ میلیون تا چند میلیارد تومان ضرر کردند، اما با وجود همه شرایط هنوز واحدهای صنفی هیچ کمکی از دولت دریافت نکردند و سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی نیز معافیتی برای تالارها در نظر نگرفته‌اند.

ابراهیمی نیا در ادامه از ورشکسته شدن بیش از ۶۰ درصد تالارهای پذیرایی خبر داد و با بیان اینکه سایر واحدها نیز نفس‌های آخر را می‌کشند، گفت: تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی برای تالارهای پذیرایی مناسب نیست، چرا که اگر یک تالار پذیرایی هفت کارگر هم داشته باشد با متوسط حقوق سه میلیون تومان فقط هزینه ماهانه کارگران ۲۱ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با بیان این که تعطیلی تالارها باعث می‌شود افراد مجالس خود را به صورت غیر بهداشتی و اصولی و در مراکز غیر قانونی مثل باغ‌ها برگزار کنند، تصریح کرد: این در حالی است که تالارها متخصص برگزاری مجالس و قادر به حفظ فاصله‌ گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

پیشنهاداتی برای جبران خسارات تالارداران

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست تعداد مهمانانی که تالارها مجاز به پذیرایی از آن‌ها هستند محدودتر شود، گفت: سلامت مردم برای ما در راس هرم و در کنار آن معیشت تالارداران هم مهم است. بنابراین هر پروتکلی که ستاد ملی کرونا تعیین کند حتما با استفاده از ظدفیت تیم‌های بازرسی اجرا خواهد شد.

ابراهیمی‌نیا در پایان پیشنهاد کرد که برای جبران خسارت وارد شده به این صنف دولت حقوق سه ماهه نیروی کار تالارها را پرداخت کند و تخفیف ویژه‌ای در خصوص مالیات برای آنها در نظر بگیرد. همچنین تسهیلات نقدی برای این صنف بر اساس هزینه‌های آنها در نظر گرفته شود و به میزانی باشد که تالارها قابلیت احیا پیدا کنند.

در پی اجرای طرح فاصله‌ گذاری هوشمند از اواخر اسفندماه، ابتدا فعالیت واحدهای صنفی و بعد سایر واحدهای صنفی به تدریج آغاز شد و طبق مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا تالارها نیز در مناطقی که در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا نیستند با نصف ظرفیت مجاز است. البته پرسنل تالارها باید از ماسک و دستکش استفاده کنند، فضای سالن‌ها و آشپزخانه ضدعفونی شود و فاصله گذاری اجتماعی در این مکان‌ها رعایت شود. همچنین مقرر شده حتی‌الامکان از ظروف یکبار مصرف استفاده شود و پذیرایی به شکل سلف سرویس انجام نشود. همچنین با استفاده از دستگاه تب‌سنج یک معاینه بالینی معمولی از مهمانان انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها