نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

ایران در قبال تصمیمات یکطرفه بدون استراتژی نخواهد بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ، با اشاره به اقدام متقابل ایران در قبال قطعنامه اخیر شورای حکام گفت: جمهوری اسلامی ایران در قبال چنین تصمیمات یکطرفه بدون استراتژی نخواهد بود.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۸۰
شهریار حیدری نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:ایران  به تمامی تفاهم نامه ها و توافقات  بین المللی پایبند بوده ،اما با توجه به اعمال نفوذ غرب، مخصوصا آمریکا ،رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی این توافقات با اهرم شورای امنیت نادیده گرفته می شود.
 
وی با بیان اینکه درتوافقات بین المللی طرفین باید پایبند به تعهدات باشند گفت:شورای امنیت سازمان ملل متحد دارای چارچوبی بین المللی است و اگر قرار باشد تنها جمهوری اسلامی پایبند به مقرارت باشد اما طرفین الزامات توافقات را رعایت نکنند ، این امر با واکنش ایران روبه رو خواهد شد.
 
نماینده قصرشیرین تاکید کرد:وقتی از طرف کشورهای مقابل توافق هسته ای،نقض تعهد رخ می دهد به طور قطع در برابر این اقدام جمهوری اسلامی ایران استراتژی مشخصی داشته و به تعهدات خود پایبند نخواهد بود.
وی یادآور شد:در پرونده هسته ای ایران تمام دستگاه ها و نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه به منافع ملی و حفظ آن دارند و با استفاده از ظرفیت های بین المللی اجازه خدشه دارشدن مسایل کلان کشور را نخواهند داد.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در مورد واکنش به قطعنامه شورای حکام گفت: مجلس از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهد کرد و در صورت نیاز نسبت به وضع قانونی برای مقابله با نقض تعهدات کشورهای طرف قرارداد با ایران اقدام خواهد نمود چرا که حفظ شان و منافع جمهوری اسلامی ایران از اولویت اصلی نظام محسوب می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها