عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

سیاست مقتضی در برابر صدور قطعنامه آژانس در حال طراحی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام شورای حکام در صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: روند فعلی قطعا به روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس انرژی اتمی صدمه خواهد زد.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۲۴

ابوالفضل عمویی نماینده تهران در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه این قطعنامه از نظرجمهوری اسلامی ایران غیر سازنده و مخرب است افزود: چند سوال در مورد  قطعنامه مطرح است،اول اینکه منشا اطلاعات دبیر خانه آژانس برای دسترسی به دو سایت ایرانی کجاست،چون اطلاعاتی که آژانس از رژیم صهیونیستی که سابقه بسیاری در سند سازی و دروغ پردازی دارد منبع درستی نیست.
 
وی تاکید کرد:بحث دیگر اینکه آژانس برای دسترسی به سایت های ایرانی تا کی می خواهد سوالهایی را که مربوط به سالهای دور و نزدیک به 20 سال گذشته است مجداد مطرح کند بنابراین از نگاه حقوقدانان و جمهوری اسلامی ایران این مساله موضوع فوری نیست و در پی آن درخواست دسترسی آژانس به سایت های ایرانی مبنا ، اساس و فوریتی ندارد.
 
این نماینده مجلس گفت:از نظر جمهوری اسلامی ایران، رفتاری که شکل گرفته "سیاسی "و بر آمده از فشارهای صهیونیست ها و آمریکایی  بر آژانس است و هدفی جزپیگیری مطالباتشان ندارند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: منشا اطلاعاتی که منجر به ابهام برای آژانس انرژی اتمی شده است، ادعاهای پوچ سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی است.
 
وی با بیان اینکه شبکه های جاسوسی در پی تخریب روابط سازند میان ایران و آژانس هستند در خصوص بازگشت تحریم ها ازسوی شورای امنیت افزود: درمرحله فعلی تنها قطعنامه ای صادر شده که الزام آور نیست  و پرونده ای به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع نشده است و تنها آژانس و شورای حکام از ایران خواسته اند تا دبیر خانه شورا ،به دو سایت  ایرانی دسترسی پیدا کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با بیان اینکه قطعنامه صادر شده غیر قانونی و غیر الزام آور است تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران تا امروز با دسترسی به این سایت ها موافقت نکرده است چون از دید ما دلیل متقن و مستندی برای دسترسی به این سایت ها وجود ندارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس درخصوص تصمیم جمهوری اسلامی ایران در مقابل این قطعنامه گفت:مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی مساله هستند تا یک سیاست اقتضایی را در این مورد طراحی نمایند.
 
نماینده تهران گفت: انتظار داریم آژانس به شان و جایگاه حرفه ای خود در قبال ایران باز گردد و اجازه ندهد روابط فی مابین تخریب ، ودستاویزی در اختیار صهیونیست ها که دشمنی آنها با کشورهای مستقل روشن است قرارگیرد.
 
نماینده مردم تهران تاکید کرد: وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی حتما در جهت حفظ منافع ملی کشور تصمیمات مهمی طراحی خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها