کد خبر: ۱۲۶۸۹۰۵

پرینتر سه بعدی یکی موارد منحصر به فرد در فناوری است که آگاهی یافتن از انواع و کاربرد آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. البته اگر در زمینه‌های مربوطه در حال فعالیت باشید.

با پرینتر سه بعدی و فیلامنت پرینتر سه بعدی آشنا شوید

از این نوع پرینتر برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که صنعت تجاری و قطعات سازی نمونه بارزی از آن‌هاست که البته بیشتر تکنیک‌های مربوط به آن در موارد تجاری کاربرد پیدا کرده است.

تمام تکنولوژی‌هایی که با پرینتر سه بعدی در ارتباط هستند، همه روزه در حال پیشرفت و توسعه می‌باشند.

انواع دستگاه پرینتر سه بعدی

دستگاه اسکنر سه بعدی انواع مختلفی را به خود اختصاص داده است که هر کدام از آن‌ها بر اساس قابلیت‌هایی که دارند، در مواردی کاربرد پیدا کرده‌اند که در ادامه به بررسی چند نمونه و  نوعی به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته شده است.

پرینتر SLS

از پرینتر سه بعدی SLS برای ساخت قطعات مختلف بهره برده می‌شود که اینکار را با استفاده از ماده اولیه‌ای انجام می‌دهد که ساختاری پودری دارد.

برای ساخته شدن قطعات چندین نمونه از سیستم‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا با همکاری یک دیگر بتوانند فرآیند ذکرشده را به انجام برسانند. این پرینتر ساخته شده از دستگاه‌های زیر هستند:

  • اسکن لیزر
  • سیستم گردش گاز بی اثر
  • سیستم های حرارتی
  • سیستم پلاتفورم
  • سیستم واحد کنترل
  • سیستم تغذیه پودر

برای اینکه بتوان با استفاده از این دستگاه سه بعدی به ساخت قطعات پرداخت، نیاز است تا فایلی با فرمت CAD را که برای قطعه مورد نظر است را به دستگاه بشناسانند.

همچنین این فایل را باید به صورت لایه لایه درآورد. برای اینکه بتوان این عملیات را به انجام رساند نیاز است تا CAD را در یک دستگاه قرار دهند سپس باید از قسمتی که موازی صفحه X-Y می‌باشد، قطعه را عبور دهند.

در این صورت باید تقاطع‌هایی ایجاد شود. این تقاطع‌ها با همکاری لبه‌های جسم به وجود می‌آیند. در این صورت موردی تحت عنوان "کانتورهای بسته‌ای" به دست خواهد آمد.

کانتورها نقش اساسی را در این مدل از پرینتر سه بعدی ایفا می‌کنند. بدین صورت که محلی که لیزرها از آن عبور خواهند کرد، بر روی صفحه پودری نشان داده می‌شود. پس از اینکه فرآیند ایجاد کانتور به اتمام رسید، نیاز است تا قطعه وارد مرحله ساخت فیزیکی شود.

برای وارد شدن به این مرحله نیاز است تا یک لایه پودر بر روی سطح پلاتفورم پخش شود. برای اینکار از مکانیزم لایه نشانی استفاده می‌گردد.

این لایه‌ها می‌توانند ضخامت مختلفی را به خود اختصاص دهند که با کم و زیاد شدن ضخامت‌های موجود می‌توانند بر روی عملکرد دستگاه تاثیر بگذارند که این اثرگذاری در کم و زیاد شدن سرعت نشان داده می‌شود.

بعد از اینکه پودرها پخش شدند، باید سطح رویی کار با استفاده از گرمکن‌های تابشی پیشگرم شوند. حال نوبت این است تا طرحی که مورد نظر بوده بر روی یک سطح پودر حالت مارک را به خود بگیرد که این کار با استفاده از یکی از سیستم‌های این مدل از پرینتر سه بعدی انجام می‌گیرد که تحت عنوان "اسکن لیزر" خوانده می‌شود.

عملکرد بدین صورت است که این سیستم لیزر توان حرارتی‌ای را ایجاد می‌کند تا بتواند ذراتی که پودر شده‌اند را در نقاط مارک شده به یک دیگر جوش دهند. این حالت باعث خواهد شد تا یک جسم جامد با استفاده از این پرینتر سه بعدی ایجاد شود. برای اینکه فرآیند ساخت قطعه مورد نظر تکمیل شود، این کار چندین بار تکرار می‌گردد.

فیلامنت پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی برای اینکه بتوانند مورد استفاده قرار گیرند نیاز است تا مواد مصرفی آن‌ها تامین شوند. این مواد مصرفی که با کمک رشته‌های پلیمری ساخته می‌شوند، با نام فیلامنت شناخته شده‌اند. این فیلامنت‌ها را می‌توان به شکل رولی در بازار پیدا کرد که در در دو وزن نیم و یک کیلوگرمی می‌توان آن‌ها را تهیه نمود.

فیلامنت پرینتر سه بعدی را می‌توان در ضخامت و رنگ‌های مختلف به دست آورد. همچنین با توجه به نوع بسته بندی این مواد اولیه می‌تواند حالت خود را تغییر دهد. سپس در ساخت قطعات لایه‌ها روی هم قرار بگیرند.

فیلامنت‌ها انواع مختلفی دارند که دو نمونه از پرکاربردترین آن‌ها شامل ABS و PLA می‌باشند. این دو ماده در زیر گروه ترموپلاستیک‌ها قرار می‌گیرند. این بدان معناست که این دو ماده بر اساس تغییرات هوا حالت خود را عوض می‌کنند. یعنی در صورت گرم بودن نرم و انعطاف پذیر می‌شوند و در صورت سرما به سختی گرایش پیدا می‌کنند.

این دو متریال را می‌توان از اصلی‌ترین موارد در پرینتر سه بعدی به حساب آورد.

با پرینتر سه بعدی و فیلامنت پرینتر سه بعدی آشنا شوید

خرید پرینتر سه بعدی و فیلامنت

اگر به دنبال یک پرینتر سه بعدی به همراه فیلامنت آن هستید، باید گفت که فروشگاه heron3d.ir  قابلیت عرضه بهترین انواع آن‌ها را دارد که کارکرد بسیار قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارند. از این رو کافیست به سایت http://heron3d.ir/ سری بزنید تا با مدل‌های مختلف آن آشنایی پیدا کنید و مناسب‌ترین نوع را برای فعالیت‌های خود انتخاب نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها