تمام دعوای فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی در دو حرف خلاصه می‌شود؛ «or» کلمه‌ای است که ممکن است ایران را به پرداخت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو محکوم کند!
کد خبر: ۱۲۶۸۶۱۱

به گزارش جام جم آنلاین ، خبرورزشی نوشت: مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران مظنون اصلی پرونده‌ای است که در این روزها کل فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده است. افشای جزئیات قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران که در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون بسته شد، به تدریج زوایای جدیدی را از آنچه که می‌توان آنرا «ترکمنچای» فوتبال کشورمان نامگذاری کرد، رو می‌کند.

تاج شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی، در مقام دفاع از این قرارداد برآمد و با بیان اینکه قرارداد با ویلموتس «خوب» بوده است، در لابه‌لای صحبت‌هایش به موضوعی اشاره کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفت.

مهمترین و خبرسازترین بخش قرارداد مارک ویلموتس مربوط به بند فسخ قرارداد این مربی است. در این بخش آمده چه سرمربی قرارداد را فسخ کند چه فدراسیون باید سه ماه مبلغ به عنوان غرامت پرداخت شود یا (or) یک مبلغ مشخص.

تاج در واکنش به اینکه کلمه or می‌تواند پاشنه آشیل قرارداد باشد و منجر به محکومیت ایران بشود، ابتدا تفسیر عجیبی از این کلمه دو حرفی داشت و گفت که اگر مثلاً ویلموتس فاکتوری را برای هزینه‌هایش در تیم ملی ارائه کرد، باید پولش را بدهیم و کلمه or در واقع همین را می‌گوید!

وی درباره اینکه تفسیر ویلموتس از این کلمه مثل تفسیر ما نیست و همسر و وکلای این سرمربی بلژیکی می‌توانند ادعای دریافت تمام مبلغ قرارداد را به خاطر همین دو کلمه داشته باشند افشاگری ناخواسته ای داشت و گفت: وقتی ویلموتس و وکلایش دیدند که ما بند «سه ماه» را اضافه کرده ایم، این بخش (یا یک مبلغ مشخص) را اضافه کردند!

توجیهات مهدی تاج برای اضافه شدن این بند از قرارداد در نوع خودش عجیب است. پرداختن هزینه‌های اضافه و فاکتورهای دیگر سرمربی تیم ملی باید در جای دیگری از قرارداد و با همین عنوان ذکر می‌شد و یا حتی الامکان در همین بخش به جای کلمه «یا»، کلمه «و» ذکر می‌شد (و یک مبلغ مشخص) اما تاج اصرار دارد که فرق این دو کلمه زیاد نیست!

ویلموتس که برای گرفتن باقیمانده قراردادش از ایران به مبلغ ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو تمام تلاشش را به کار گرفته و به هیچ عنوان قصد کوتاه آمدن ندارد، تمرکز خود را روی همین کلمه گذاشته است. هرچند هنوز رأی فیفا در این ارتباط صادر نشده و فدراسیون فوتبال هم نامه نگاری‌هایی را با فیفا انجام داده است.

اما نکته مهمتر این است که چه کسی کلمه or را به قرارداد اضافه کرده و چرا فدراسیون ایران بدون توجه به ابعاد مختلف حقوقی این کلمه، زیر بار آن رفته است. تاج درباره اینکه گنجاندن این بند در قرارداده ایده وزارت ورزش بوده است؟ گفت: ایده هرکسی بوده است! اصلاً ایده من بوده! تفسیر ما این است که کلمه «یا» همان فاکتورها و هزینه‌های اضافه است!

ضد و نقیض گویی رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران، عدم شفاف سازی در قرارداد مارک ویلموتس و دفاعیات نه چندان محکم که بیشتر به «استنباط شخصی» نزدیک است، می‌تواند به این معنا باشد که ایران یکی از سنگین‌ترین آرای انضباطی فیفا را در پیش خواهد داشت. محکومیت از سوی «مربی نجیبی» که قرار بود عصای دست فدراسیون و فوتبال ایران باشد اما حالا به بزرگترین دشمنش تبدیل شده، شاید برای مهدی تاج طعم دیگری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها