وزارت خزانه‌ داری آمریکا فهرست به‌روز‌شده‌ای از تحریم‌های مرتبط با خطوط کشتیرانی ایران منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۴۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست به روزشده‌ای از تحریم‌های مرتبط با خطوط کشتی‌رانی ایران منتشر کرده است.

در این فهرست که روی وب‌سایت «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» (اوفک) قرار گرفته نام بیش از ۱۰۰ کشتی قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته تغییراتی را در فهرست SDN (فهرست افراد ویژه مشخص شده و بلوک شده) اعمال کرده و آن را به‌روزرسانی کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا برای این کشتی‌ها از سه برچسب «ایران» [IRAN]، «مقررات تحریم‌های مربوط به اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» [NPWMD] و «مقررات تحریم مالی ایران» [IFSR] استفاده کرده است.

برای برخی از این نفتکش‌ها علاوه بر «ارتباط با خطوط کشتی‌رانی جمهوری‌ اسلامی ایران» بهانه‌های دیگری هم ذکر شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هنوز بیانیه‌ای برای توضیح درباره این فهرست منتشر نکرده است.

روز جمعه خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داده بود دولت آمریکا به دنبال تحریم دست‌کم ۴۰ نفتکش خارجی به بهانه تجارت با ونزوئلا است.

این منابع حمل و نقل دریایی که با خبرگزاری رویترز گفتگو می‌کردند گفتند که تحریم‌های احتمالی علیه نفتکش‌های مختلف به زودی اعمال خواهد شد.

این خبر پس از آن اعلام شد که پنج نفتکش ایران، بی‌توجه به قوانین تحریم‌های یکجانبه آمریکا برای تحویل سوخت به ونزوئلا وارد آب‌های این کشور شدند.

چند هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا، فارست و کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می‌داند و گفته در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها