یک کارشناس مذهبی در گفتگو با جام جم آنلاین:

دلالی مغایر با تعالیم دینی است

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد

عرضه خودروهای احتکار شده به قیمت مصوب

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر اگر خودرویی بدون پلاک در پارکینگ‌ها وجود داشته باشد تحت عنوان احتکار برای آن پرونده تشکیل می‌شود، در صورت تایید احتکار، مالک خودروها ملزم هستند خودروها را به قیمت درب کارحانه عرضه کنند و اگر مالک از این روند تمکین نکند، خودرو دوباره در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد تا در قالب قرعه کشی و طرح های فروش با قیمت مصوب فروخته شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۰۰۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، عباش تابش در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

وی با بیان اینکه تغییر قیمت ماکارانی بررسی و فرآیند آن در سامانه ۱۲۴ درج شده است، افزود: در خصوص لوازم خانگی نیز هر گونه افزایش قیمت بدون انجام فرآیندها مورد قبول نیست و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حتما ذینفعان و متصدیان این حوزه سریعاً ظرف امروز و فردا به سازمان حمایت با اسناد و مستندات لازم مراجعه کنند و اگر تغییر قیمتی تایید شد، حتماً اعمال خواهد شد.

اخیرا قیمت هر بسته ماکارانی ۷۰۰ گرمی از ۵۲۰۰ به ۷۸۰۰ تومان رسیده و علت آن افزایش قیمت گندم عنوان شد.

قیمت شکر درب کارخانه ۶۳۰۰ تومان تعیین شد

تابش در خصوص قیمت شکر نیز گفت: در مورد شکر تصمیمات لازم و قیمت گذاری مدیریتی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بر این اساس قیمت ۶۳۰۰ تومان برای تحویل شکر درب کارخانه تعیین شد که ظرف هفته آتی سازمان حمایت بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای ۶۳۰۰ تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

رصد ویژه قیمت ۵ قلم کالا بصورت هفتگی توسط بازرسان

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص هرگونه افزایش خودسرانه قیمت ها هشدار داد و تصریح کرد: قیمت ۱۰۰ قلم کالا را بصورت روزانه رصد می کنیم اما هر هفته رصد ۵ قلم کالا بصورت ویژه در دستور کار بازرسان کل کشور است.

مهلت پارکینگ‌ها برای عرضه خودروهای احتکار شده تمام شد

وی با بیان اینکه مهلت پارکینگ‌ها برای عرضه خودروهای احتکار شده سوم خرداد تمام شد، اظهار کرد: از این تاریخ به بعد مبنای برخورد بازرسان و سایر دستگاه‌هایی که در این طرح همکاری می‌کنند مواجهه با احتکار است و اگر خودرویی بدون پلاک در پارکینگ‌ها وجود داشته باشد تحت عنوان احتکار برای آن پرونده تشکیل می‌شود، در صورت تایید احتکار مالک خودروها ملزم هستند خودروها را به قیمت درب کارحانه عرضه کنند.

به گفته تابش، در حالت دوم اگر مالک از این روند تمکین نکند، دستگاه‌های قضایی اقدام خواهند کرد و خودرو دوباره در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد تا در قالب قرعه کشی و طرح های فروش با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

واحدهای بسته بندی حبوبات مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری شدند

در ادامه محمدرضا کلامی - سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت - نیز در جمع خبرنگاران گفت: حبوبات، شکر، برنج، لوازم خانگی و همچنین خودرو، مواد اولیه لاستیک و لاستیک، ۵ کالای مشمول نظارت و بازرسی با اولویت بالا قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس واحدهای بسته بندی که حبوبات را دریافت می کنند، مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری و درج قیمت واقعی هستند و سازمان حمایت در دستورالعملی به سازمان‌های صمت استانی ابلاغ کرد تا واحدهای بسته بندی که نسبت به درج قیمت واقعی بر روی حبوبات مبادرت نورزند، مشمول برخوردهای قانونی قرار بگیرند.

همچنین به گفته این مقام مسئول برای جلوگیری از هر گونه تخلف در حوزه‌های مختلف کالایی، در اولویت قرار گرفتن بازرسی انبارها در دستور کار قرار گرفت تا از احتکار و انبار کردن غیرقانونی جلوگیری شود و در همین راستا موجودی انبارها باید به دستگاه های ذیربط اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
۰
۰
حالا این خودروها به چه کسانی با قیمت مصوب عرضه میشود؟

نیازمندی ها