یک کارشناس مذهبی در گفتگو با جام جم آنلاین:

دلالی مغایر با تعالیم دینی است

«روحیه زیاده خواهی مردم و ناامنی اقتصادی باعث تورم شده» حجت الاسلام گرجی با ذکر این نکته گفت: «ایجاد راه حل قرعه کشی کالا نتیجه عجله مردم برای خرید است.»
کد خبر: ۱۲۶۸۴۳۵
حجت الاسلام مهدی گرجی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین از شرایط فعلی جامعه را مغایر دستورات اسلام دانست و بیان کرد: «در منابع اسلامی عموما سفارش به کارهایی شده که تولید، اشتغال و فعالیت را به همراه داشته باشه و تعابیر مختلفی وجود دارد که باید با سعی و تلاش به درآمد و موفقیت برسیم ولی در این مسیر عده ای میان بر میزنند و از تلاش مستمر و صادقانه رو به کارهای واسطه گری و دلالی میاوردند».

این کارشناس مذهبی دلیل به وجود آمدن این شرایط را در جامعه نگرانی مردم برای از بین رفتن ارزش دارایی هایشان دانست و اعلام کرد: «اینکه مردم برای حفظ ارزش مالشان رو به خرید ارز و طلا و سکه بیاورند باعث از بین رفتن ثبات و آرامش و امنیت اقتصادی در جامعه است».

حجت الاسلام گرجی با اشاره به روحیه زیاده خواهی و حرص  و طمع میان میان مردم بیان کرد: «احساس ناامنی اقتصادی و اضطراب ناشی از آن در کنار صفاتی مانند چشم و هم چشمی و زیاده طلبی از عوامل وضعیت نابهنجاری است که امروز درگیرش هستیم».

حجت الاسلام گرجی مشکل اساسی را نقدینگی فراوان میان مردم دانست و اظهار داشت: «این مسئله تورم زا است و این سرمایه ها ممکن است در مسیرهای نا صحیحی مانند فشار به بازار ارز و طلا و مسکن قرار بگیرد و اقتصاد جامعه را خراب کند».

این کارشناس مذهبی با اشاره به وظیفه مسئولین در ایجاد یک ثبات اقتصادی و امنیت در جامعه، به مردم توصیه کرد: «از مردم میخواهیم آرامش خود را حفظ کنند و از زیاده طلبی و زیاده خواهی و حرص و طمع اجتناب کنند و روح خود را آرام کنند چون این وضعیت ملتهبی که در خانواده ها ایجاد شده اصلا مناسب نیست».
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها