عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه گفت: عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در واقع اتلاف منابع و هزینه‌های صورت گرفته در این باره است.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۹۷
به گزارش جام جم آنلاین از فارس، عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز از سال 97 به هیأت رئیسه ارسال شده اما 3 سال است که برای قرائت توسط هیأت رئیسه در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد.
 
وی افزود: برای تهیه این گزارش تحقیق و تفحص زمان و هزینه‌های زیادی صرف شده و کارشناسان زیادی از داخل و بیرون مجلس این گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهیه و جمع‌بندی کردند و عدم قرائت آن در واقع اتلاف منابع و هزینه‌ها در این زمینه است.
 
عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: تحقیق و تفحص‌ یکی از ابزارهای مجلس برای اعمال نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است و وقتی این گزارش در صحن قرائت و در مورد آن تصمیم‌گیری نشود، عملا کاری در این زمینه انجام نشده است.
 
پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید گزارش تحقیق و تفحص در صحن قرائت شود و پس از قرائت در مورد آن تصمیم گیری شود که به قوه قضائیه ارسال شود یا خیر و در مورد مدیران متخلف چه اقدامی باید صورت گیرد.
 
وی با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه افزود: عملکرد هیأت رئیسه در دو سال پایانی مجلس در مورد اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح عملکرد خوبی نبوده و همین مسأله باعث شده تا مجلس با مشکلاتی مواجه شود.
 
عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر بخشی از انتقاداتی که به کلیات مجلس وارد می‌شود به خاطر تصمیم‌گیری‌های هیأت رئیسه است که مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز مورد انتقاد قرار می‌دهد.
 
پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: هیأت رئیسه باید به ویژه در سال پایانی گزارش‌هایی که نهایی و به هیأت رئیسه ارسال شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرای قرائت در دستور کار صحن قرار دهد و اگر نیاز به اصلاح دارد، آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اصلاح ارجاع دهد و گزارش نهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای قرائت در دستورکار قرار دهد.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم هیأت‌ رئیسه قوی‌تری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم تا مجلس در حوزه قانون گذاری و نظارت بتواند بهتر به وظیفه خود عمل کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها