در بحبوحه شیوع جهانی کرونا، آمریکا پس از ۳ دهه، برای اجرای عملیات امنیتی ۴ فروند ناو به دریای بارنتس در قطب شمال اعزام کرد.
کد خبر: ۱۲۶۵۷۸۹
به گزارش جام جم انلاین از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پنتاگون اعلام کردند، برای اولین بار در بیش از سه دهه گذشته، آمریکا در هفته کنونی چهار فروند ناو جهت اجرای عملیات امنیتی قطب شمال در دریای بارنتس در شمال روسیه اعزام کرد.
 
این اقدام پس از آن انجام شد که مقامات آمریکایی معتقدند رقبای این کشور همچون چین و روسیه در خلال همه‌گیری کرونا به طور فزاینده عزم دفاعی آمریکا را با چالش‌های دریایی و هوایی خود آزمایش کردند.
این چهار کشتی به همراه یک کشتی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، با هدف اثبات آزادی کشتیرانی و یکپارچگی بین متحدان عملیات فزاینده راهبردی را در منطقه قطب شمال برگزار کردند.
 
ناوی‌های آمریکا شامل سه فروند ناوشکن دارای موشک‌های هدایت‌شونده و کشتی حمایتی انگلیس هستند.
مقامات نظامی آمریکا افزودند، از دهه ۸۰ میلادی تاکنون کشتی‌های سطحی آمریکا در منطقه دریای بارنتس عملیاتی انجام نداده‌اند و از این‌رو ضروری است با شرایط و وضع برگزاری عملیات در این منطقه آشنا شوند.
دریاسالار «لیزا فرانچتی» گفت: جهت تلاش برای جلوگیری از بروز هرگونه مناقشه به مقامات روسیه در باره برگزاری عملیات اطلاع‌رسانی شده است.
 
عملیات دریای بارنتس پس از آن برگزار می‌شود که نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی و نزدیک جزایر کوچک که مورد ادعای مالکیت پکن و مخالفت دیگران قرار دارد، هفته گذشته عملیات «آزادی دریانوردی» برگزار کرد.
 
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به افزایش تحرکات چین در اینگونه مناطق رفتار پکن را بسیار خصمانه و در تضاد با قوانین بین‌المللی خواند.
 
او افزود نیروی هوایی روسیه نیز اخیرا اقدامات وتلاش‌های زیادی برای کنکاش در حریم فضایی آمریکا در منطقه قطب شمال و اطراف آلاسکا انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها