رسانه ها از اقدام جنگنده های روسیه بر فراز یک ناوشکن آمریکایی مستقردر دریای بالتیک برای رصد تحرک یک ناوشکن آمریکایی خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۹۶
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری فارس، ارتش بلژیک و ناتو در حالی از  پرواز جنگنده های روسی بر فراز یک ناوشکن آمریکایی نزدیک سواحل لیتوانی در دریای بالتیک خبر دادند که بنابر اذعان مقامات ناتو، ماموریت جنگنده های روسی مطابق معیارهای بین المللی بوده است.
 به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» این حادثه در روزهای گذشته رخ داد و یک فروند جنگنده «اف-16» نیروی هوایی بلژیک حین گشتزنی بر فراز دریای بالتیک دو فروند جنگنده روسی را بر فراز ناو شکن آمریکایی نزدیک سواحل لیتوانی رهگیری می کند.
ناتو نیز با انتشار تصاویری از این رویداد اذعان کرده که پرواز جنگنده های روسی بر فراز ناوشکن «یو اس اس دانلدکوک» در حریم هوایی بین المللی صورت گرفته بوده است. ناتو در بیانیه خود مدعی شده که حضور این ناوشکن آمریکایی برای تامین امنیت منطقه بوده است.
این در حالی است که نیروی دریایی روسیه روز سه شنبه از انجام یک رزمایش موفق دریایی در منطقه بالتیک و آزمایش توانمندی پدافندی خود درمواجهه با دشمن فرضی خبر داد.
در روزهای گذشته نیز فرماندهی پدافندی شمال آمریکا (نوراد) اعلام کرد که دو فروند هواپیمای «ایلوشین-۳۸» روسیه به حریم هوایی منطقه آلاسکا نزدیک شدند. طبق اعلام این فرماندهی ارتش آمریکا، جنگنده‌های «اف -۲۲» و هواپیمای شناسایی «آواکس» برای رهگیری هواپیماهای روسی به پرواز درآمدند.
به گفته فرماندهی دفاعی هوایی شمال آمریکا، دو هواپیمای روسی بدون اینکه وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا شوند، منطقه را ترک کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها