سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا خودرو در پارکینگ آتش می‌گیرد؛ گفت: این مسئله می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد، اما با ایمن سازی ساختمان‌ها می‌توان از وقوع فاجعه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۵۳

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، آتش گرفتن خودرو در پارکینگ ساختمان‌های مسکونی یکی از حوادثی است که زنگ آتش نشانی را به صدا در می‌آورد و اخیرا تعداد آن‌ها کم نیست.

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت این حوادث گفت: آتش سوزی خودرو‌ها در پارکینگ، علت‌های متفاوتی دارد که به خودرو یا به پارکینگ ساختمان‌ها مربوط می‌شود.

وی درباره علت‌های مروبط به خودرو‌ها افزود: مشکل نقص فنی در خوردو‌ها ممکن است علت حریق باشد. به عنوان مثال در خودرو‌های قدیمی، به مرور زمان ممکن است پوسیدگی در شلنگ‌های انتقال سوخت و نشت بنزین باشد؛ به این صورت که بنزین روی موتور یا گزوز ریخته و با داغ شدن، باعث آتش سوزی شود.

ملکی با اشاره به دیگر دلایل این نوع آتش سوزی اظهار کرد: انبارداری‌های غیراصولی نیز یکی دیگر از دلایل است. به عنوان مثال در یک پارکینگ چند خودرو و موتورسیکلت پارک شده و وسایل چوبی و قابل اشتعال نیز نگهداری می‌کنند که در صورت وجود یک جرقه، آتش سوزی رخ می‌دهد و آتش به خودرو‌ها سرایت می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: همچنین در برخی موارد ممکن است این آتش سوزی‌ها عمدی باشد.

وی با اشاره به اینکه آتش گرفتن خودرو در خیابان‌ها بسیار کم خطر‌تر است؛ افزود: آتش سوزی خودرو در پارکینگ ها، بسیار پرریسک و خطرناک است و اگر در مجتمع‌های بزرگ این آتش سوزی اتفاق افتد، جان تمام مردم آن مجتمع به خطر می‌افتد.

ملکی ادامه داد: اگر ساختمان‌ها تجهیزات اطفای حریق نداشته باشند، ساکنیم زمانی متوجه آتش می‌شوند که تمام راه‌های خروجی مملو از آتش و دود شده است و نجات یافتن آن‌ها اط طبقات بالایی سخت‌تر می‌شود.

چگونه از آتش گرفتن خودرو در پارکینگ جلوگیری کنیم؟

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره راهکار‌های جلوگیری از این آتش سوزی‌ها اظهار کرد: با ایمن ساختن ساختمان می‌توان از آتش سوزی خطرناک در پارکینگ جلوگیری کرد.

وی تشریح کرد: با نصب سیستم اعلام اطفاء حریق، مردم بلافاصله پس از آتش سوزی محل را ترک می‌کنند. با استفاده از درب دودبند می‌توان از سرایت آتش و دود به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از سیستم‌های آب پاش می‌توان آتش را خاموش کرد.

ملکی در پایان توصیه کرد از انبارداری‌های غیراصولی و نگهداری الکل و بنزین در پارکینگ‌ها خودداری کرده و از سالم بودن سیستم اعلام اطفاء حریق اطمینان حاصل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها