کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواسط امروز شنبه ( ۳ اسفند) و طی روز یکشنبه ( ۴ اسفند) با عبور امواج ضعیف تراز میانی در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و به تدریج در برخی نقاط شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، فریبا گودرزی افزود: بعدازظهر دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد که بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

وی اظهار داشت: از سه شنبه این سامانه تقویت شده و نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. در این روز شدت بارش در سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور خواهد بود، همچنین اواخر سه شنبه با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: این سامانه چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، سواحل شمالی و شمال شرق کشور فعال است و اواخر وقت چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می شود.

به گفته وی خلیج فارس نیز در روز سه شنبه مواج است.

احتمال رگبار باران در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز هوای تهران کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و احتمال رگبار باران و شب هم قسمتی ابری گاهی وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۶ درجه بالای صفر شد و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۵ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۵ درجه زیر صفر، همدان ۳ درجه زیر و بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر و اهواز ۲۴ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها