رئیس‌جمهور آمریکا، کشور‌های اروپایی را که با شرکت چینی هواوی برای راه اندازی شبکه اینترنت ۵G همکاری می‌کنند، به قطع همکاری اطلاعاتی تهدید کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۷۲

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، روز یکشنبه تایید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا‏، کشور‌های اروپایی را که با شرکت هواوی چین برای راه اندازی شبکه ۵G همکاری می‌کنند، به قطع همکاری اطلاعاتی تهدید کرد.

واشنگتن از مدت‌ها پیش بر کشور‌های اروپایی اعمال فشار می‌کند تا این کشور‌ها در شبکه ۵G آینده خود از تجهیزات شرکت هواوی به دلیل وجود «خطر جاسوسی» استفاده نکنند.

گرنل در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ به من دستور‌العملی داد تا به وضوح اعلام کند هر کشوری که تصمیم بگیرد از شبکه ۵G استفاده کند که قابل اعتماد نباشد، ظرفیت ما را برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سطوح بالا به خطر می‌اندازد.

او اعلام کرد دونالد ترامپ از هواپیمای ریاست جمهوری این پیام را برای وی ارسال کرده است.

متحدان کلیدی اروپایی آمریکا به ویژه انگلیس و فرانسه اعلام کردند قصد ندارند مانع از مشارکت هواوی در شبکه ۵G آن‌ها شود و تنها محدودیت‌هایی برای این شرکت در نظر می‌گیرد.

در حاشیه نشست امنیتی مونیخ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، تجهیزات مخابراتی چینی هواوی را اسب تروا دانست و آن را محکوم کرد. از دیدگاه وی مشارکت هواوی در ۵G کشور‌های غربی به منزله انتقال اطلاعات همه کاربران به حزب کمونیست و دستگاه‌های امنیتی چین است.

این در حالی است که در همان نشست مونیخ، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، از اروپایی‌ها دعوت کرد انتخابی مستقل و عاقلانه با احترام به برابری برای همه شرکت‌ها داشته باشند.

آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۹ شرکت هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در آمریکا را وادار کرد تامین‌کننده دیگری برای تامین تجهیزات مخابراتی خود بیابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها