با اجرای قانون رفع تداخلات، تاکنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های چهارمحال و بختیاری رفع تداخل انجام شده است.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۱۴
رفع تداخل ۱۰۰هزار هکتار از زمین‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر امور اراضی جهادکشاورزی استان گفت: با اجرای قانون رفع تداخلات، تاکنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های استان رفع تداخل انجام شده است.
شهرام جزایری افزود: همچنین سال گذشته ۱۰ درصد از اراضی استان که به اشتباه به نفع دولت و به ضرر کشاورز صادر شده بود، بازگشت داده شد، به طوری که در حال حاضر ۵ هزار هکتار از زمین‌های مربوطه برگشت داده شد.
وی گفت: ۸۶ درصد اراضی استان جزو زمین‌های منابع طبیعی و ملی تقسیم بندی شده است، که حدود ۸ هزار پرونده با افزون بر ۵۰ هزار هکتار از سهم اراضی ملی دولتی، به اشخاص واگذار شده است.
جزایری با اشاره به وجود ۲۵۰ هزار هکتار اراضی موجود در استان، گفت: از سال ۹۶ تاکنون، قرارداد مربوط به طرح کاداستر برای ۱۱۴ هزار هکتار از زمین های استان منعقد شده است، به طوری که این طرح در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان، برای ۴۰ هزار هکتار از اراضی انجام شده است.
وی افزود: دستاورد اجرای طرح کاداستر برای اراضی استان، تشکیل بانک اطلاعاتی یا سامانه جامع در استان است که ۱۱ مورد از اطلاعات اراضی در این بانک قرار می‌گیرد.
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری گفت: از مزایای تشکیل این بانک اطلاعاتی این است که نسق‌های زراعی که در گذشته در اختیار کشاورزان بوده است، به سند تک برگ تبدیل می‌شود و علاوه بر آن، کارت هوشمند هم برای کشاورزان صادر خواهد شد.
امور اراضی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷به عنوان امور اراضی برتر کشوری شناخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها