کلیدی‌‌ترین تفاوت بین تکنیک‌های کاشت مو یا هر راه‌حل ترمیمی دیگر برای موها در دوام و نتایج آن است.
کد خبر: ۱۲۴۶۴۰۷
مقایسه روش کاشت مو به روش fut و fue

عمل کاشت و پیوند مو نتایجی را بوجود می‌آورد که ظاهر و حسی طبیعی دارند، بقدری که هیچکس می‌تواند تشخیص دهد که آیا شخص این عمل را انجام داده. پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی‌های پزشکی نه تنها رویای بازیابی موها را به واقعیت تبدیل کرده، بلکه رویای نتایج طبیعی را نیز به یکی از فاکتورهای درمانی تبدیل کرده است.

در دنیای مدرن امروز، متخصصین این حوزه قادر به بهره گرفتن از متدهای گوناگون هستند تا تعداد زیادی از فولیکول‌های مو را برداشته و به‌صورت طبیعی مو بکارند. دو روش کلی برای عمل کاشت مو که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد روش FUE و FUT یا پیوند واحد فولیکولی است. این دو روش عمدتا در شیوه برداشت فولیکول‌های مو از ناحیه اهداء کننده با هم تفاوت دارند.

چربی پوست و موی سر ناشی از ترشح بالای غدد چربی پس از بلوغ و تغییرات هورمونی بدن می باشد.
چربی پوست سر اگرچه دلیل عمده ریزش مو نیست اما با این وجود منجر به مسدود شدن فولیکول‌های مو و تولید سبوم یا همان چربی های روی پوست سر خواهد شد و می تواند ریزش مو را افزایش دهد. غدد چربی پوست غددی میکروسکوپی در پوست بوده که یک ماده روغنی/مومی به نام سبوم (چربی) تولید می‌کنند.

جراحی کاشت مو چیست؟

جراحی کاشت مو، متدی همراه با جراحی به‌شمار می‌آید که در آن پزشک موهای سالم و در حال رشد را از ناحیه مورد نظر بر می‌دارد و آن را در نواحی طاس شده پوست سر می‌کارد. این تکنیک عمدتا برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه مورد استفاده قرار می‌گرفت، ولی کسانی که از عارضه‌های پزشکی‌ که باعث از دست رفتن مو می‌شود رنج می‌برند و همچنین زنان نیز می‌توانند از این جراحی بهره ببرند. این جراحی به این دلیل موثر است که فولیکول‌های مو قرار گرفته در پس سر از لحاظ ژنتیکی نسبت به کچلی مقاوم هستند. دو روش محبوب در جراحی کاشت مو وجود دارد: برداشت نواری مو و استخراج واحد فولیکولی

ترمیم مو پس از کاشت مو

  • :FUT پیوند واحد فولیکولی متدی پیشرفته و مدرن است که مو را در گروه‌های طبیعی 1 تا 4 مویی برداشت می‌کند. هر یک از این گروه‌های طبیعی به‌عنوان یک واحد فولیکولی شناخته می‌شوند.
  • :FUEاستخراج واحد فولیکولی به‌جای برداشت یک نوار از مو است و جراح واحد فولیکولی 1 تا 4 مویی مجزا را برداشت می‌کند. اگرچه این روش به زمان بیشتری نسبت به روش برداشت نواری نیاز دارد، ولی نیازی به هیچ برش جراحی نیست و به همین خاطر جای زخم و اسکار در پشت سر باقی نخواهد ماند. هزینه FUE معمولاً از روش برداشت نواری بالاتر است. دوران ریکاوری برای روش FUE معمولاً بین 5 تا 7 روز است.

مزایای روش استخراج واحد فولیکولی (FUE)

برای کاشت مو با استفاده از روش FUE، هر یونیت فولیکولی به‌صورت مجزا و مستقیم از کف سر برداشت می‌شود و هیچ نواری از بافت کف سر برداشته نخواهد شد. فولیکول‌های مو به‌صورت رندوم برداشت می‌شود و به همین دلیل تراکم مو در ناحیه اهداء کننده تغییری نمی‌کند، بگونه‌ای که بسیاری از کسانی که از این روش بهره برده‌اند این نظر را دارند که تغییرات اصلاً واضح نیست. این تفاوت اصلی میان FUE و FUT است.

کنترل درد پس از کاشت مو

از آنجایی که هیچ بخیه ای زده نمی‌شود و هیچ جای زخم نواری‌ای برای بهبودی وجود ندارد، روش FUE زمان بهبودی بسیار سریع‌تری دارد و همچنین ناراحتی پس از کاشت این روش نسبت به روش FUT کمتر است.

جای زخم پس از کاشت مو

از آن‌جایی که تکنیک کاشت موی FUE شامل برداشت جداگانه هر مو از کف سر است، هیچ جای زخم نواری شکلی باقی نمی‌ماند. هرچند، جای سوراخ‌های به قطر 1 میلیمتر باقی می‌ماند که به خودی خود پس از گذشت چند روز از جراحی خوب خواهند شد.

انتخاب کلینیک معتبر در زمینه کاشت مو

مجموعه تخصصی کلینیک مدرن همواره با تحولات روز دانش پزشکی همگام بوده و سعی بر آن داشته است که با ارائه خدماتی مدرن و با کمترین عارضه و با دوره نقاهت کوتاه مدت،گامی موثر در تسهیل مسیر رسیدن به چهره ای ایده آل بردارد. از دیگر خدمات این مجموعه در کنار کاشت مو، می‌توان به کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل و مزوتراپی مو اشاره کرد.

شما می‌توانید با هشتگ #بازمیشه در شبکه‌های اجتماعی نمونه کارهای این مرکز زیبایی و پوست و مو را دنبال کنید.

#بازمیشه که شعار کلینیک مدرن است بیانگر این موضوع مهم است که با هر وضعیت مالی و اقتصادی، با هر شرایط جسمی و سنی و با هر وضعیتی از تراکم مو در ناحیه سر، ابرو و ریش و سبیل خود می توانید امید داشته باشید که بازهم می شود مو، ابرو و ریش و سبیل پرپشت داشت حتی اگر بانک مویی بسیار ضعیف و کم تراکمی داشته باشید.

تلفن: ۰۲۱-۸۷۷۰۰۰۰۰ مشاوره 24 ساعته: 1181818-0912

آدرس ما در شبکه های اجتماعی: modernclinique

نشانی: تهران – سعادت آباد- بلواردریا- بین خیابان گلها و خیابان رامشه- پلاک ۷۰- طبقه ۳

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها