انتقاد مقام روس از تحریم‌های ایران؛

در قرون وسطی هم دارو مراوده می‌شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به ادعای سوئیس درباره «اجرایی شدن کانال مبادلات انسان‌دوستانه با ایران» واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۲۹
در قرون وسطی هم دارو مراوده می‌شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «میخائیل اولیانوف» دیپلمات و نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به بیانیه سفارت سوئیس در ایران مبنی بر راه اندازی و اجرایی شدن «کانال مبادلات انسان دوستانه با ایران» واکنش نشان داد و در این واکنش، از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

آمریکا و سوئیس روز پنجشنبه (دیروز) مدعی اجرایی شدن ساز و کار مالی جدیدی برای ارسال اقلام‌ انسان‌دوستانه به ایران شدند.

در بیانیه‌ای سفارت سوئیس در تهران آمده است: «تمهید تجاری انسان‌دوستامه سوئیس (SHTA)، ساز و کاری مالی با هدف ممکن ساختن تحویل کالاهای انسان‌دوستانه به ایران، در آستانه اجرایی شدن است».

سوئیس و آمریکا مدعی شده‌اند، هفتم بهمن ماه یک پرداخت اولیه برای یک محموله‌ دارو به مقصد ایران از این کانال انجام شده است. سوئیس هدف از اجرایی شدن این ساز و کار را اطمینان از برخوردار شدن تأمین‌کنندگان محصولات غذایی و دارویی از وجود یک «کانال پرداخت مطمئن» برای انجام مبادلات مالی مرتبط با صادرات این اقلام توصیف کرده است.

صفحه توئیتر سفارت سوئیس در ایران در پیامی به زبان فارسی درباره این کانال نوشت: «نقطه عطف مهم پس از اولین پرداخت موفق برای محموله دارویی، به طور آزمایشی و آماده شدن بستر ساز و کار مالی جهت تحویل کالاهای انسان‌دوستانه، تامین اقلام کشاورزی، غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی. با تشکر از تمامی مقامات ایرانی، سوئیسی و آمریکایی و نهادهای مرتبط».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از قبیل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجرایی شدن این کانال را «یک خبر خوب» خوانده است.

این مقام روس در پیامی توئیتری در این باره از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرده است.

اولیانوف نوشت: «البته این یک خبر خوب است اما فقط به این موضوع بیاندیشید. ما داریم تامین مواد دارویی و غذایی به افراد نیازمند در ایران را جشن می‌گیریم و تحقق این کار به یک ساز و کار ویژه مالی نیاز داشت. حتی در قرون وسطی هم این اقلام به صورتی عادی تامین می‌شدند».

این مقام روس پیشتر هم بارها در رد مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» موضعگیری کرده بود و درباره تحریم‌ها گفته بود: «آشکار است که تحریم‌های آمریکا، تاثیر منفی بر اجرای برجام دارد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها