رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: انسولین کافی برای بیماران دیابتی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۱۶
وجود انسولین کافی برای بیماران دیابتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین از صداوسیما، سید راشد جزایری افزود: اگرچه در برخی از استان ها کمبود انسولین گزارش‌ شده است، اما در استان ما چنین کمبودی وجود ندارد.

وی، با اشاره به اینکه 2.3 درصد جمعیت استان را بیماران مبتلا به دیابت تشکیل می دهند، گفت: تاکنون 21 هزار و 661 بیمار مبتلا به دیابت در استان شناسایی شده است.

جزایری بیشترین جمعیت مبتلا به بیماری دیابت را در گروه سنی 20 تا 64 سال اعلام کرد و افزود: بیش از نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاه نیستند و لازم است افراد برای اطلاع از سلامتی خود هر شش ماه یکبار آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شیوع بیماری دیابت در زنان بیشتر از مردان است و چنانچه این بیماری به موقع شناسایی و درمان نشود، آثار مخربی بر سلامت افراد وارد می کند.

انسولین یکی از هورمون های مهم بدن انسان با نقش محوری در کنترل متابولیسم یا سوخت و ساز بدن است که از غده پانکراس ترشح و وارد جریان خون می‌شود.

افراد مبتلا به دیابت دچار کاهش یا قطع ترشح این هورمون در بدن و عوارض آن می شوند، از همین رو نیازمند تزریق روزانه انسولین هستند.

چهارمحال و بختیاری بیش از 947 هزار نفر جمعیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها