5 اردیبهشت سالروز درگذشت امیرحسین فردی است؛ نویسنده‌ای که قریب به 30سال در حوزه ادبیات انقلاب قلم زد و او را پدر ادبیات داستانی انقلاب می‌دانند

سلام بر اسماعیل

برنامه «سینما؛ گفتمان فرهنگی» با محوریت بررسی گفتمان سینمایی ایران و افغانستان با سخنرانی مدیر کمپانی افغان فیلم در جمع مستندسازان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۵۵

این خبر را هنرآنلاین منتشر کرده و در ادامه آورده، بیست و دومین برنامه سینما؛ گفتمان فرهنگی با حضور دکتر صحرا کریمی، مدیر کمپانی افغان فیلم افغانستان امروز سه‌شنبه ( 26 آذر) در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود.
این برنامه با محوریت بررسی گفتمان سینمایی ایران و افغانستان با سخنرانی مدیر کمپانی افغان فیلم درجمع مستندسازان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
صحرا کریمی، فیلمساز شناخته شده یک نویسنده است. او تحصیلات ابتدایی خود را در ایران و دانشگاهی را در اسلواکی گذرانده‌است. این هنرمند افغانستانی به عنوان بازیگر نقش اول، در چند فیلم ایرانی نیز ایفای نقش کرده‌است. او از دانشگاه هنر و فیلم جمهوری اسلواکی دکترای کارگردانی فیلم داستانی دارد. رساله دکترای او درباره موج نوی سینمای ایران بود. فیلم‌های «زنان پشت‌فرمان رانندگی»، «نسیمه، خاطرات روزانه دختری مهاجر» و «در جست وجوی خیال» به کارگردانی او جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند.
برنامه سینما؛ گفتمان فرهنگی از جمله برنامه‌های سازمان سینمایی حوزه هنری است که به مباحث و مفاهیم مهم سینمای ایران و جهان می‌پردازد و تاکنون، به موضوعاتی چون جوان گرایی در سینما، درجه بندی سنی و ریتینگ، سینما و دیپلماسی فرهنگی، چالش‌های سینمای دفاع مقدس، بررسی آیین‌ها در سینما و سیما، چالش‌های نظارت در سینمای ایران و ... با حضور کارشناسان و سینماگران نام آشنا پرداخته است.
این برنامه سه شنبه ساعت 14و30 دقیقه تا 16 و30 دقیقه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود و استفاده از این برنامه برای اهالی رسانه، منتقدان و دانشجویان آزاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها