دو ویژگی مهم جلب مخاطب در روزگار ما صحنه‌آرایی جذاب و داستان‌پردازی شیرین است. اگر بر محصولات مخاطب‌پسند تاریخ سریال‌سازی خودمان یا سریال‌های عامه‌پسند رسانه‌های رقیب دقت کنیم می‌بینیم که هم در صحنه‌آرایی و هم در داستان‌پردازی قوی و زیبا کار کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۳۷

سریال‌هایی مانند «همسران» و «خانه سبز» هم به‌لحاظ بصری زیبا و چشمنواز کار شدند و هم داستان‌های نو و تازه‌ای داشتند و همین هم باعث شد در گذر زمان، گرد تکرار بر آنها ننشیند و همچنان مخاطب داشته باشند.
الان هم اگر بخواهیم دربرابر شبکه‌های ماهواره‌ای بایستیم باید به تجربیات ارزنده خودمان رجوع کنیم. دیگر نمی‌شود با سریال‌هایی که صحنه‌آرایی عجولانه و داستان‌پردازی ابتدایی دارند تماشاگر جذب کرد. با بالا نشان دادن آمار تماشاگران هم نمی‌توانیم خودمان را فریب دهیم بلکه باید طوری عمل کنیم که حتی رسانه‌های رقیب هم ایمان بیاورند به پیشرفت ما.
درست است که مخاطبان آزادند محصولاتی که می‌پسندند را از هر رسانه‌ای که می‌خواهند ببینند و نمی‌شود آنها را مجبور کرد حتما پای محصولات تلویزیون خودمان بنشینند ولی هنر آن است که بتوانیم از پیشینه هنری تلویزیون خودمان و هنرمندان فعال در آن برای جلب توجه مخاطب استفاده کنیم.
زیبایی لوکیشن‌های سریال‌های ماندگار تلویزیونی را مورد تمرکز قرار دهید و ببینید استفاده کردن از منظره‌های بسیار زیبا و چشم‌نواز که مخاطب را بسیار جذب خود می‌کند تا چه حد می‌تواند در خلق یک محصول مانا، اثرگذار باشد.
این که داستان‌های شاد و نشاط‌بخش طراحی کنیم و لوکیشن‌های با روح و رنگ و لعاب جذاب را در سریال‌ها استفاده کنیم، قطعا موجبات ارتقای کیفی سریال را رقم می‌زند.
اینکه به‌جای محصور کردن فضای سریال‌ها به آپارتمان‌ها یا خانه‌های قمرخانمی، داستان‌هایی طراحی شود که در دل طبیعت می‌گذرد و از رودخانه و دریاچه و دار و درخت و حتی خانه‌های زیبا برای فضاسازی استفاده شود یقینا می‌تواند دامنه مخاطبان را افزایش دهد.

مهرانه مهین‌ترابی

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها