وزیر اطلاعات گفت: در کشور مرتب آزمایشگاه‌های شیشه در حال شکل‌گیری بود که با ضربه‌های وزارت اطلاعات در استان البرز و مناطق دیگر، شاهد کاهش فعالیت آنها شدیم.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۳۵
ضربه وزارت اطلاعات به آزمایشگاه‌های شیشه در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر امروز در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان همیشه آماده مبارزه با مواد مخدر هستند، اظهار کرد: از نظر قرآن کریم وقتی آتشی به دامن جامعه می‌افتد همه انسانها در جلوگیری از گسترش آن نقش دارند.

وزیر اطلاعات افزود: ضرورت مبارزه با این امر خانمان برانداز امری است که می‌توانیم ریشه‌های آن را در قرآن جست‌وجو کنیم، نباید منتظر باشیم موادمخدر عده‌ای را آلوده کند و ما سپس به مقابله با معلول بپردازیم، باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی تصریح کرد: باید در راه مبارزه با موادمخدر شهید، جانباز و مجروح کمتری بدهیم اما نتیجه‌ بهتری حاصل شود، گوشه‌ای از کار وزارت اطلاعات مبارزه با موادمخدر است و این مقوله در وظیفه ذاتی این وزرات نیامده اما با پایشی که در اقصی نقط کشور می‌کنیم به مواردی برمی‌خوریم که در پی تجارت با این بلای خانمان‌سوز هستند.

علوی خاطرنشان کرد: مسئله موادمخدر و تجارت آن یکی از ریشه‌های تروریسم است، به طور مثال با واکایی ریشه‌های گروهک‌های تروریستی در جنوب کشور به پیوند آنها با موادمخدر پی می‌بریم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه این وزرات باید کاری کند که کار سایر ارگانها مانند نیروی انتظامی در مبدا راحت شود، گفت: زمانیکه با دانه‌ درشتها برخورد صورت گیرد، کار دستگاه‌های مقابله‌ای راحت می‌شود.

این وزیر دولت دوازدهم ادامه داد: تا علت هست معلول وجود دارد، مسئله مواد مخدر مستمر است، نباید فکر کنیم به طور مثال تا 10 سال آینده می‌توانیم آن را قلع و قم کنیم، مبارزه با این پدیده نباید به کار حاکمیتی خلاصه شود و باید مردم نیز احساس مسئولیت کنند.

وی عنوان کرد: برای شکل‌دهی اراده منطقه‌‌ای با تمام سرویس‌هایی که سر و کار داریم یکی از محورهای همکاری مبارزه با موادمخدر است و این همکاری‌ها برکاتی داشته است. کشورهای همجوار ما نیز قربانی موادمخدر هستند و سرویسها همکاری خوبی در این زمینه با هم دارند.

علوی خاطرنشان کرد: هیچگاه جمهوری اسلامی حاضر نشده مبارزه را فقط برای خود انجام دهد و مردم کشورهای دیگر آلوده شوند.

وزیر اطلاعات افزود: امروز با تنوع موادمخدر مواجهیم، بنابر گزارش دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر 80 نوع موادمخدر تولید می‌شود، در کشور مرتب آزمایشگاه‌های شیشه در حال شکل‌گیری بود که با ضربه‌های وزارت اطلاعات در استان البرز و مناطق دیگر شاهد کاهش فعالیت آنها شدیم.

وی با بیان اینکه باید از تجربه کشورهای موفق در زمینه مبارزه با موادمخدر استفاده کنیم، گفت: شریان تجارت موادمخدر، شریان پولی است، اگر بتوانیم این شریان را قطع کنیم طبیعتاً دیگر سراغ این راه نمی‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها