دایوروید (Diveroid) یک گجت ویژه عکاسی زیر آب است که با استفاده از آن می‌توان با گوشی هوشمند از مناظر زیر آب عکس گرفت. دایوروید محفظه‌ای پلاستیکی است که تا عمق ۶۰ متری از گوشی در برابر آب و فشار محافظت می‌کند و البته می‌توان گوشی‌های مختلف با برندها و اندازه‌های متفاوت را در آن قرار داد. دایوروید یک رایانه کوچک ویژه غواصی را نیز دارد که اطلاعات مهمی نظیر عمق را به غواص نشان داده و در صورت لزوم به کاربر هشدارهای ایمنی لازم را می‌دهد. دایوروید امکان عکاسی با چهار حالت مختلف با زاویه بسیار باز، باز، زوم و سلفی را به کاربر می‌دهد. همچنین برای تهیه تصاویری با کیفیت بهتر کافی است از فیلتر قرمز برای عکاسی و نرم‌افزار ویژه طبیعی‌کننده تصاویر نهایی استفاده کرد. تصاویر گرفته شده با دایوروید دارای تگ عمق و موقعیت زیر آب هم هستند.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۵۵

موسیقی هنگام شنا
خیلی از افراد دوست دارند هنگام ورزش به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند، اما این کار حین شنا کردن معمولا به همین سادگی‌‌ها نیست. گلردو (Galerdo) گجتی برای گوش دادن موسیقی در آب است که با کمک آن، دیگر نیازی به استفاده از هدست و ایرفون نداریم، زیرا با قابلیت رسانایی استخوان، امکان شنیدن فایل صوتی فراهم می‌شود. گلردو یک قابلیت مهم دیگر هم دارد و آن هم دستیار هوشمند برای شناست. این گجت با برخورداری از یک الگوریتم ویژه هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات مفیدی نظیر نوع شنا، سرعت شنا، مسافت طی شده و تعداد دفعات رفت و برگشت در استخر را در اختیار کاربر قرار دهد. همه این اطلاعات به‌صورت آنی از طریق بلوتوث به اپلیکیشنی در گوشی هوشمند کاربر منتقل می‌شود. گلردو سبک و کم‌ حجم بوده و در پشت کلاه شنا قرار می‌گیرد. قیمت این گجت ۲۰۹ دلار است.

قمقمه‌ای برای تصفیه سریع آب
یک شرکت نوآور سنگاپوری، گجتی به نام لومی‌استراو (LumiStraw) را طراحی کرده که امکان تهیه سریع آب تصفیه شده را از آب آلوده فراهم می‌کند. روش کار به این صورت است که بطری لومی‌استراو را پر از آب غیرتصفیه شده می‌کنیم و سپس روکش دستگاه را روی آن قرار می‌دهیم و با استفاده از نی قرار گرفته روی آن، از آب تصفیه شده می‌نوشیم. این گجت از تابش فرابنفش از نوع سی (UVC) استفاده می‌کند. این پرتو از انرژی بالایی برخوردار است و می‌تواند ۹۹/۹۹ درصد انواع میکروب‌ها و مواد باکتری‌زای موجود در آب را از بین ببرد. دستگاه لومی‌استراو با هر بار شارژ می‌تواند ۴۵ لیوان آب را تصفیه کند که با احتساب مصرف پنج لیوان آب در روز، با هر بار شارژ مصرف یک ماهه کاربر تامین می‌شود. ویژگی دیگر لومی‌استراو این است که نیازی به تعویض فیلتر ندارد.

تخته‌ شنا و آب‌بازی
سوئیمن اس۱ (Swimn S1) یک گجت جالب برای علاقه‌مندان به شنا یا تفریحات آبی است که می‌توان از آن در استخر یا دریا استفاده کرد. سوئیمن اس‌۱ دارای دو موتور داخلی است که می‌تواند در آب حرکت کند. برای استفاده از آن کافی است دستهایمان را در طرفینش قرار دهیم تا بدون نیاز به شنا کردن، بتوانیم روی آب شناور باشیم و حرکت کنیم. موتور ۲۵۰ واتی این گجت در حالت عادی سرعتی معادل ۳ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند و در حالت فعالیت شدید هم این سرعت را به ۷ کیلومتر در ساعت می‌رساند. باتری سوئیمن اس۱ با هر بار شارژ، انرژی آن را تا ۵۰ دقیقه تامین می‌کند. گفتنی است شارژ صفر تا ۹۰ درصدی دستگاه، یک ساعت و نیم طول می‌کشد. این گجت قرار است به‌زودی با قیمت ۲۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه شود.

قفل فیزیکی با اثر انگشت
سال‌هاست برخی افراد روی چمدان سفر، کمد لباس در محل کار یا چیزهای دیگر، قفل‌های رمزدار قرار می‌دهند. این قفل‌ها با ایجاد ترکیبی مشخص از اعداد باز و بسته می‌شوند، اما آیا می‌شود این قفل‌ها هم دیجیتال شوند؟ اگر دنبال چنین قفلی هستید، دیوانژیانگ (Deyuanxiang) می‌تواند برایتان جالب باشد. دیوانژیانگ یک قفل با حسگر اثرانگشت است که جایگزین ترکیب عددی برای باز و بسته کردن شده است. این قفل سبک و زیبا بوده و سیم قفل آن می‌تواند تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم را نیز تحمل کند. دیوانژیانگ مانند هر گجت الکترونیکی دیگر نیازمند انرژی الکتریکی است. این انرژی از طریق شارژ با پورت ‌تایپ سی تامین می‌شود. با هر بار شارژ، این گجت می‌تواند صدها بار باز و بسته شود. قفل دیوانژیانگ دارای استاندارد آی‌پی۶۵ و مقاوم در برابر آب و تابش آفتاب است. این محصول قرار است اواسط زمستان با قیمت ۸۵ دلار وارد بازار شود.

قطب‌نمای دیجیتال
تاکنون گجت‌های زیادی برای اطلاع از موقعیت دقیق بچه‌ها یا افراد سالمند و همچنین یافتن اشیای گمشده وارد بازار شده‌ است، اما لینک (Lynq) یک تفاوت اساسی با همه آنها دارد و آن هم این‌که هیچ نیازی به گوشی یا شبکه مخابرات همراه ندارد. لینک در واقع از یک الگوی نوآوری برای بهره‌گیری از جی‌پی‌اس استفاده می‌کند. عملکردش به این صورت است که ابتدا حداقل دو دستگاه لینک با هم ارتباط برقرار می‌کنند.
به این ترتیب، دارنده یکی از این گجت‌ها می‌تواند موقعیت دستگاه دوم را که همراه فردی دیگر است به‌راحتی بیابد. لینک فقط یک صفحه نمایشگر ال‌سی‌دی کوچک دارد که مسیر درست برای رسیدن به دستگاه دوم و نیز فاصله باقیمانده روی آن نمایش داده می‌شود.
هر دستگاه لینک را می‌توان به صورت همزمان به ۱۱‌دستگاه دیگر متصل کرد که این قابلیت به ویژه در سفرهای گروهی در دل طبیعت می‌تواند سودمند باشد.

تشخیص گلوتن و بادام زمینی
شما هم شاید جزو افرادی باشید که به برخی از غذاهای خاص آلرژی دارید. با وجود این‌که آلرژی گاهی می‌تواند دردسرهایی جزیی برای افراد ایجاد کند، پیامدهای برخی از انواع آلرژی می‌تواند شدیدتر و آزاردهنده‌تر باشد. گجتی به نام «نیما» (Nima) به بازار آمده که به کاربر امکان می‌دهد وجود دو ماده آلرژی‌زای رایج یعنی گلوتن و بادام‌زمینی را در غذاهای مختلف تشخیص دهد.
عملکرد این دستگاه به این صورت است که ابتدا مقدار کمی از غذای مشکوک را داخل یک کپسول ویژه می‌ریزیم و درون گجت نیما قرار می‌دهیم. این گجت، ماده‌ غذایی را خرد کرده و پس از ترکیب آن با برخی مواد شیمیایی با استفاده از حسگرهای خود وجود گلوتن و بادام زمینی در آنها را بررسی می‌کند. این کار حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد و نتیجه آزمایش نیز از طریق صفحه نمایشگر گجت به کاربر اعلام می‌شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها