کودک کار، شناسایی شد

سلفی با زلمه

کودکی که فیلم پرت کردنش به داخل سطل زباله توسط دو پسر جوان خبر ساز شده بود با پیگیری دادستانی، پلیس و بهزیستی فردیس پیدا شد. حالا 2 روز بعد از انتشار فیلم، عکس‌های سلفی با پسر افغان در فضای مجازی خبرساز شده است.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۵۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات برای شناسایی این پسر بچه همزمان با انتشار فیلمی تلخ در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. بر اساس این فیلم، دو پسر جوان برای تفریح، کودک کاری را هنگام گشتن در سطل زباله به داخل سطل انداخته و از این حرکت خود فیلم گرفتند.
یک روز بعد دو پسر کودک آزار در فردیس شناسایی و دستگیر شدند. آنها در تحقیقات مدعی شدند، فکر نمی‌کردند این شوخی آنها خبرساز شود.
دادستان فردیس دیروز از شناسایی کودک کار خبر داد و گفت: این پسر بچه زلمه نام دارد و از اتباع افغان است. او و خانواده اش از 20 روز قبل به فردیس آمده و در مرکز بازیافت زباله زندگی می‌کنند.
جهانشاهلو افزود: این کودک سواد ندارد و افرادی قول داده اند به بازپروری او کمک کنند. زلمه بعد از شناسایی شدن درباره روز حادثه گفت: دو ماه قبل با کلی سختی و برای کار کردن به ایران آمدم. چند روز قبل هم به فردیس آمدیم و با گشتن در سطل‌های زباله ضایعات جمع می‌کردم. عصر روز شنبه در حال جمع کردن ضایعات بودم که حس کردم روی هوا هستم و با سر داخل سطل افتادم. سریع خودم را جمع و جور کردم و از سطل بیرون آمدم. دیدم دو مرد به من می‌خندیدند. بعد یکی از آنها سمتم آمد و از ماشین ساندویچی آورد و به من داد. آنها فیلم را هم نشانم دادند. نمی‌دانستم چنین سرو صدایی به پا کرده است.
وی ادامه داد: دست و کمرم زخم شده است که خیران کمکم کردند و برایم لباس خریدند و مرا به آرایشگاه بردند.از دیروز انتشار فیلم و عکس هایی سلفی از زلمه در فروشگاه ها و آرایشگاه دوباره خبرساز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها