رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر سی سال پیش در آمریکا کسی صحبت از گرایش نداشتن رانندگان به خودروی شورولت ایمپالا میکرد بدون شک همه به او میخندیدند و این سخنان را مسخره میدانستند ولی به نظر میرسد در طول سالهای گذشته و با توسعه شرکتهای بزرگ خودروسازی در آمریکا، ایمپالا جایگاه خود را در میان گزینههای خرید اتومبیل از دست داده است.
حالا شرکت شورولت قصد دارد با تصمیمهای جدید برای تولید مدلهای آینده ایمپالا(Impala)، سدان بزرگ آمریکایی را از انقراض نجات دهد. اگرچه ایمپالا امروز دیگر در قیاس با خودروهایی نظیر Fusion ، Chrysler 200، Sebring، Malibu از محبوبیت کمتری برخوردار است ولی هنوز هم گذشته درخشان این اتومبیل میتواند حتی جوانان را به سمت مدلهای جدید ایمپالا بکشاند.
تصاویر منتشر شده از ایمپالای مدل ۲۰۲۵ نشان میدهد مهندسان شورولت برای تولید نسل آینده این خودرو گرایشی رو به عقب داشته و میخواند با حفظ اصالت ایمپالا خودرویی مدرن و پیشرفته را تولید کنند. ایمپالای ۲۰۲۵ دارای ظاهری عضلانیتر از مدلهای کنونی این اتومبیل است و در عین حال برای طراحی آن از مدلهای کلاسیک این خودرو الگوبردارری شده است.
تفاوت بسیاری بزرگ ایمپالا با مدلهای کنونی و گذشته خود، تعبیه موتور الکتریکی در آن است. یعنی ایمپالا ۲۰۲۵ تمام انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک موتور الکتریکی تامین میکند. سازندگان ایمپالا در تلاش هستند تا موتور آن را به گونهای تولید کنند که تنها با یکبار شارژ باتریها بیش از ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.
گروهی از طرفداران ایمپالا نگران هستند که با تولید مدل الکتریکی این خودرو قدرت آن در مقایسه با گذشته به شکل محسوسی کاهش یابد ولی به نظر میرسد مدیران شورولت در این زمینه برنامهریزی دقیقی را انجام دادهاند. میتوان امیدوار بود که در آینده شاهد ظهور نسل جدیدی از خودروهای ایمپالا با همان زیبایی و قدرت سابق باشیم.
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتوگو با جام جم آنلاین:
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
جواد فروغی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگو با منوچهر آذری، بازیگر،گوینده،مجری وصداپیشه پیشکسوت رادیو و تلویزیون
فاطمه مجلل در گفتوگو با «جامجم»:
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با جام جم آنلاین: