گفت‌وگوی آدینه این هفته با سمیرا هوری، شاعر

دمی با ادبیات در کافه کتاب‌ها

سمیرا هوری متولد 28 آبان 1367 است. مدرک کارشناسی اقتصاد دارد و به‌دلیل علاقه به ادبیات فارسی، کارشناسی ارشد را در رشته زبان و ادبیات فارسی گذرانده‌ است. از دوران نوجوانی به ادبیات علاقه‌مند بوده و کتاب‌های غیردرسی‌ای که مطالعه داشته، در حوزه شعر و داستان و نقد ادبی بوده‌ است.
کد خبر: ۱۲۳۷۳۶۳

او می‌گوید: «مسیر شعری من به سه دوره تقسیم می‌شود؛ اول: پیش از تحصیل در رشته ادبیات، که به صورت خودآموز و با مطالعه کتاب‌های آموزشی ادبی گذشت. دوم: تحصیل در رشته ادبیات فارسی که بسیار به مسیر شعری من کمک کرد. هم مفاد درسی که مرا بهتر و دقیق‌تر با متون کهن فارسی آشنا کرد، هم دروسی که بلاغت و بدیع و معانی و بیان و فنون ادبی را به من آموخت و هم یاری‌های استادان دانشگاه. تمام این موارد بسیار برایم راهگشا بود. سوم: کارگاه شاعر گرانقدر، مهدی فرجی. رشته ادبیات، بنای ادبی را در من استوارتر کرد و کارگاه استاد فرجی، ظریف‌کاری‌های این بنا را سبب شد. نگاه شاعرانه‌تر به سوژه‌ها، جزئیات و تناسب و ظرافت‌های شعری و زبان استوار اما امروزی، از جمله نتایج مهم کارگاه جناب فرجی است برای من که بسیار در شعرم تأثیرگذار بود.»
حاصل این سه دوره بیش از یک دهه سرودن غزل به طور جدی شده ‌است و حالا اولین مجموعه غزل او که شامل 44 غزل گزیده شده از سال 88 تا سال 98 با نام «دیدار تو در خیال هم ساده نبود» از سوی انتشارات «فصل پنجم» منتشر شده‌است. جمعه نوزدهم مهرماه، جلسه رونمایی آن با حضور مهدی فرجی، اصغر علی‌کرمی و حجت بداغی در کتابفروشی فرهنگان برگزار شد. او در حال حاضر، مشغول نوشتن غزل‌های جدید، مطالعه متمرکزتر و تلاش برای بهتر سرودن است. همیشه در کنار شعر، به داستان هم علاقه‌مند بوده و به طور جدی مخاطب حوزه داستان به‌ویژه داستان ایرانی است. پایان‌نامه دانشگاهش نیز روی داستان‌های پیمان اسماعیلی کار کرده و مقاله‌ای علمی هم در این خصوص با نام «بررسی و تحلیل رمان نگهبان از منظر اسطوره و گوتیک» نوشته و منتشر کرده‌است. حالا هم هرگاه دغدغه شعر اجازه دهد، داستان می‌خواند و در صفحه اینستاگرامش معرفی می‌کند.

شیما آشتیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها