پنجشنبه 9 آبان 98بدترین روز تقویم برای علیپور بود

یک چیپ واقعا چیپ !

در دنیای فوتبال ضربه‌های چیپ پنالتی زیاد دیدیم؛ اما انگار طالع این فوتبال جور دیگری نوشته شده است تا پنالتی‌های چیپ در تاریخ فوتبال ما حک شوند. مثل پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی در دربی. حتی وقتی قرار است بازیکن تیم ملی پنالتی چیپ بزند، می‌شود پنالتی یحیی گل‌محمدی تا هواداران فوتبال آن را فراموش نکنند. دقیقه 86 بازی پرسپولیس - ماشین‌سازی، علی صفایی داور بازی، خطای مدافع ماشین‌سازی روی ترابی را پنالتی تشخیص داد. تصمیمی که مانند پنالتی بازی دو تیم در جام حذفی، مورد اعتراض ماشین‌سازی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۷۱

رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی البته مانند آن بازی از کوره در نرفت. آنقدر اعتراض کرد تا اخراج شد؛ اما در این بازی بردباری بیشتری به خرج داد. وقتی شعارها علیه سرمربی ماشین‌سازی گزنده شد، او به سمت تماشگران برگشت و با لبخندی تلخ برای آنها دست زد تا شعارها بلندتر و تیزتر شود.
به خودی خود، پنالتی در آن دقیقه آن هم مسابقه‌ای که حادثه و صحنه جذاب زیادی نداشت، حساس و تعیین‌کننده بود؛ اما با این حواشی فراوان، اهمیت پنالتی بسیار بیشتر شد. پرسپولیس برای این ضربه حساس، علی علیپور را انتخاب کرد. بازیکنی که پنالتی دقیقه 80 دو تیم در جام حذفی را از دست داده بود.
در آن بازی حامد لک در واکنشی استثنایی، ضربه پنالتی را با شیرجه به سمت راستش مهار کرد؛ اما مشخص نشد در این بازی چه اتفاقی افتاد که لک بدون هیچ واکنشی در جای خود ایستاد. آن طور که کالدرون بعد از بازی گفت، علیپور از او خواسته بود یک فرصت دیگر به او بدهد و این پنالتی همان فرصت آخر بود. فرصتی که علیپور با دست خود سوزاند. پشت توپ ایستاد و بدترین ضربه‌اش را به توپ زد. توپ با ارتفاع و شدت کم به سوی لک رفت که انگار از قبل می‌دانست چه سرنوشتی انتظارش را می‌کشد. توپ را گرفت تا همه درهای دنیا به روی آقای گل پرسپولیس بسته شود. تماشاگران خشمگین که تا لحظه‌ای پیش، رسول خطیبی را نشانه رفته بودند، در میان شگفتی، شعار حیاکن رها کن برای علیپور سر دادند و فراموش کردند که او چه گل‌های حساسی برای آنها زده‌است. 9 آبان بدترین روز تقویم برای علیپور شد. بازیکنی که بدترین پنالتی عمرش را زد تا افسرده‌ترین بازیکن روز پنجشنبه باشد.

حامد لک یکی از چهره‌های برجسته این هفته از رقابت‌های لیگ برتر بود. او در دیدار ماشین‌سازی و پرسپولیس پنالتی علی علیپور را گرفت. در اواخر این مسابقه، پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد. مهاجم قرمزها هم پشت این ضربه ایستاد و اگر آن را گل می‌کرد، سه امتیاز را برای تیمش می‌گرفت ولی او تصمیم گرفت چیپ بزند تا همه را یاد ضربه‌ای بیندازد که فرشید اسماعیلی سال گذشته در شهرآورد برگشت زد. تفاوت این بود که ضربه اسماعیلی از بالای دروازه به اوت رفت و شوت علیپور را حامد لک به‌سادگی مهار کرد.
گلر ماشین‌سازی بعد از این بازی در گفت‌وگوی کوتاهی که با روزنامه جام‌جم داشت، توضیح داد: «ابتدا خدا را شکر می‌کنم که توانستیم یک امتیاز از این بازی بگیریم چون برایمان بسیار مهم بود. پرسپولیس تیم قدرتمندی است و معمولا در خانه به تیمی باج نمی‌دهد. ما یک امتیاز از این تیم گرفتیم و اتفاق خوبی بود.»
او درباره لحظه پنالتی چیپ علیپور هم چنین توضیحی می‌دهد: «راستش را بگویم فکر نمی‌کردم بخواهد چیپ بزند.» لک درباره مهار ضربه هم می‌گوید: «وقتی توپ با آن سرعت آمد که برای گرفتن و مهارش کار سختی نداشتم فقط خدا را شکر کردم.» اما چرا لک منتظر ماند تا علیپور ضربه را بزند و بعد واکنش نشان دهد؟ معمولا گلرها در این‌طور مواقع زودتر مسیر توپ را حدس می‌زنند. لک در این ‌باره به جام‌جم می‌گوید: «علیپور از جمله بازیکنانی است که من شناخت خوبی از او دارم و می‌دانم چطور پنالتی می‌زند. می‌دانستم باید در زمان زدن ضربه واکنش نشان دهم. به خاطر همین نپریدم تا او اول ضربه را بزند و بعد من به سمت توپ شیرجه بروم. خوشبختانه او متوجه این تصمیم من نشد و تصور کرد من می‌خواهم به یک سمت بپرم. حدس نمی‌زد که من وسط دروازه بمانم. برای همین توانستم توپ او را مهار کنم. خدا را از این بابت شکر می‌کنم که توانستم برای تیمم مثمرثمر باشم.»
از پنجشنبه‌شب که علیپور تصمیم گرفت ضربه پنالتی را چیپ بزند و لک هم آن را مهار کرد، جنجال زیادی برای مهاجم قرمزها به راه افتاد. بعد از بازی، کالدرون به انتقاد از این بازیکن پرداخت و گفت، او به پرسپولیس و طرفدارانش بی‌احترامی کرد و دیگر در این تیم پنالتی نخواهد زد. استقلالی‌ها هم از فرصت استفاده کردند و تا توانستند به انتقاد از این بازیکن پرداختند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها