آشوب‌ها، جذاب‌ترین بازی دنیا را عقب انداختند

ال‌کلاسیکو؛ 27 آذر

برای دیدن بازی جذاب بارسلونا -رئال مادرید که در دنیای فوتبال به ال‌کلاسیکو معروف شده، باید تا 27 آذر صبر کنید. این خبری بود که مدیران لالیگا اعلام کردند. فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل نگرانی‌های ناشی از شرایط نامساعد سیاسی در کاتالونیا، ال‌کلاسیکوی رفت را که قرار بود شنبه آینده در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون به میزبانی بارسلونا برگزار شود، به روز 27 آذر موکول کرد.
کد خبر: ۱۲۳۴۰۵۰

اعلام حکم 9 تا 13 سال زندان برای تعدادی از اعضای جنبش استقلال کاتالونیا که در همه‌پرسی سال 2017 نقش داشتند، باعث ایجاد تنش در این ایالت شد. روز پنجشنبه، خیابان‌های بارسلونا و مناطق اطراف برای چهارمین روز پیاپی شاهد درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی بود. طبیعی است که در چنین شرایطی، برگزاری ال‌کلاسیکو بهترین مکان برای حضور معترضان باشد. مدیران لالیگا، گزینه‌های مختلفی را در نظر گرفتند؛ از جمله تغییر مکان برگزاری بازی‌های رفت‌و‌برگشت و انجام بازی رفت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو؛ اما هر دو باشگاه با این تصمیم مخالفت کردند و بعد از مذاکره مستقیم فلورنتینو پرز، مدیر رئال‌مادرید و جوزپ ماریا بارتومئو، مدیر بارسلونا، تصمیم گرفتند بازی به پنجشنبه 27 آذر موکول شود. گرچه این تاریخ، ابتدا به دلیل آن‌که در میانه هفته اروپایی‌ها قرار دارد،‌ مورد موافقت مدیران لالیگا قرار نگرفت؛ اما به هر حال با آن موافقت کردند. پیش از آغاز رقابت‌های هفته نهم، رئال‌مادرید با 18 امتیاز از هشت بازی، در صدر جدول لالیگا قرار داشت و بارسا با دو امتیاز کمتر، دوم بود. بارسلونا دیروز در خانه ایبار و رئال‌مادرید دیشب در خانه مایورکا به میدان رفتند؛ ضمن آنکه گراناد با برد دیروز به این دو تیم بسیار نزدیک شد.
بارسلونا چهارشنبه این هفته در لیگ قهرمانان مهمان اسلاویاپراگ است که دیداری آسان به نظر می‌رسد؛ اما رئال‌مادرید که با یک امتیاز در انتهای جدول گروه A لیگ قهرمانان قرار دارد، سه‌شنبه این هفته دیدار سرنوشت‌سازی در استانبول مقابل گالاتاسرای برگزار می‌کند و اگر این بازی با شکست رئال همراه باشد، موقعیت کهکشانی‌ها را به شدت به خطر می‌اندازد. به دلیل حساسیت این بازی، همه کارشناسان معتقدند با تعویق ال‌کلاسیکو، بار زیادی از روی شانه‌های زیدان برداشته شد چون بدون هراس از ال‌کلاسیکویی که قرار بود شنبه برگزار شود و ترس از خستگی بازیکنانش، سه‌شنبه در ترکیه با همه توان به میدان می‌رود تا استانبول را با سه امتیاز ترک کند. گرچه دلیل خط خوردن نام ادن آزار از فهرست رئال‌مادرید برای بازی دیشب مقابل مابورکا، تولد چهارمین فرزند او عنوان شده؛ اما بسیاری از کارشناسان اسپانیایی معتقدند زیدان به این ستاره بلژیکی برای بازی حساس سه‌شنبه استراحت داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها