بازیکنان ایران مقابل فدراسیون قرار گرفتند

جنگ پول در تیم ملی

بعد از برد تیم‌ملی ایران مقابل کامبوج، به جای شادی، صدای اعتراض بلند شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۱۲

مهدی طارمی بازیکنی بود که صدای اعتراض بازیکنان تیم ملی را به گوش مسؤولان رساند. او در میکسد زون به خبرنگاران گفت: «همان‌طور که می‌دانید، مسؤولان با ما کمی بدرفتاری می‌کنند. وظیفه هر کسی است در تیم ملی بازی خود را کامل ارائه کند. حق طبیعی بازیکنان است که قولی را که به آنها داده می‌شود، عمل کنند. مثلا اگر شما به من قولی بدهید و به آن عمل نکنید، ناراحت می‌شوم. اگر قول هم ندهید، ناراحت نمی‌شوم، چون قولی از کسی نگرفته‌ام و وظیفه‌ام است کارم را انجام دهم.» او نگفت منظورش پاداش‌های جام‌جهانی است یا پاداش‌های جام ملت‌ها ولی تاکید کرد: «اگر نمی‌خواهند بدهند، قول هم ندهند. وظیفه ما این است برای تیم ملی کشورمان بازی کنیم؛ چه با پاداش و چه بدون پاداش.»
بعد از او دیروز نوبت به علیرضا بیرانوند گلر تیم‌ملی رسید: «بله، پاداش‌هایمان را نگرفته‌ایم. ان‌شاءا... با پیگیری‌ها و صحبت‌های آقای تاج مشکل حل می‌شود و پاداش ما را هم پرداخت خواهند کرد.»
ولی بازیکنان تیم ملی دقیقا از کدام پاداش حرف می‌زنند؟ آیا آنها بعد از جام جهانی پاداش نگرفته‌اند؟ آیا پاداش جام ملت‌های آسیا هم پرداخت نشده است؟
فدراسیون پول را گرفته ولی نداده!
دیروز اما مسؤولان تیم ملی اعلام کردند بازیکنان ایران پاداش حضور در جام جهانی 2014 را گرفته‌اند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. یکی از مسؤولان تیم ملی در این باره گفت: «بحث بازیکنان تیم ملی پاداش جام ملت‌های امارات است که زمستان سال گذشته برگزار شد. بازیکنان توقع داشتند تا الان پاداش را می‌گرفتند، ولی پرداخت نشده است.»
بازیکنان پول تو جیبی خود را گرفته‌اند، ولی قرار بود بابت هر برد هم پاداشی دریافت کنند. در این باره با سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی داشتیم. او ابتدا درباره پاداش جام‌جهانی گفت: «پاداش‌های جام جهانی که به بازیکنان پرداخت شده است. البته من دقیقا نمی‌دانم بازیکنان منظورشان کدام پاداش است.» البته ابهام در این زمینه وجود دارد. او در حالی تاکید می‌کند پاداش‌های جام جهانی پرداخت شده که خودش اعتراف می‌کند هنوز نتوانسته‌اند پول‌هایشان را از جام جهانی بگیرند. پاداش بازیکنان هم در همین منبع مالی تعریف شده. بنابراین تا زمانی که فیفا پول را ندهد، پاداش بازیکنان هم پرداخت نمی‌شود.
سلیمانی همچنان در پاسخ به این سوال که آیا شما پول‌های جام ملت‌های امارات را دریافت کردید؟ گفت: «بله، همان زمان که جام ملت‌ها برگزار شد، ما پول‌ها را دریافت کرده‌ایم و واقعا من اطلاع ندارم که آیا پاداش بازیکنان پرداخت شد یا نه؟» ظاهرا مشکل همین‌جاست. بازیکنان تیم ملی اعتراض دارند اگر پول جام ملت‌ها توسط فدراسیون فوتبال دریافت شده، چرا تاج دستور نداده پاداش‌های آنها پرداخت شود؟ ملی‌پوشان توقع داشتند زمستان سال گذشته پول را می‌گرفتند، ولی فدراسیون فوتبال انگار هزینه‌هایی داشته که ترجیح داده پول‌های جام ملت‌ها را صرف آن هزینه‌ها کند و به بازیکنان ندهد. ملی‌پوشان هم اعتراض دارند که چرا آنها با این همه تلاشی که می‌کنند نباید پاداش‌شان را به موقع بگیرند؟ در واقع بازیکنان این پول را حق خود می‌دانند.
باید دید آیا مهدی تاج رئیس فدراسیون می‌تواند این مشکل را حل کند یا این‌که داستان بیخ پیدا می‌کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها