پایان نامه

نرم‌افزار سرطان یاب: همه جور نرم‌افزار دیده و شنیده بودیم جز این مورد!
کد خبر: ۱۲۳۱۹۹۱

داستان از این قرار است که پژوهشگران اخیرا نرم‌افزاری را توسعه داده‌اند که با دیدن چشم افراد در تصاویر می‌تواند یک سال زودتر از پزشکان تشخیص دهد که آیا آنها به رتینوبلاستوما (Retinoblastoma) یا تومور شبکیه نوعی سرطان چشم مبتلا هستند یا خیر. پس از این‌که افراد برنامه مذکور را نصب کردند این برنامه در تصاویر جست‌وجو کرده و چشم آنها را آنالیز کرده و به دنبال سفیدی در چشم یا لکوکوریا (leukocoria) می‌گردد. لکوکوریا درخشش غیر‌طبیعی رنگ سفید در مردمک چشم است که می تواند در هنگام عکس یا معاینه چشم مشخص شود. دانشمندان این برنامه را روی بیش از ۵۲ هزار عکس امتحان کردند که در این بین ۲۰ کودک به بیماری چشمی مانند رتینوبلاستوما مبتلا بودند.

اول شیر بعد فوتبال: خانم سیدنی لرو فوتبالیست زن مشهور آمریکایی که سابقه قهرمانی جهان هم دارد، احتمالا معرف حضور هستند، ایشان که حدود یک سالی به دلیل مادر شدن از میادین حرفه ای فوتبال دور بودند بتازگی و فقط بعد از گذشت 3 ماه از زایمان دوباره به تمرین تیم ملی و باشگاهی اش برگشته است. بازگشت خانم سیدنی لرو از دو وجه قابل بررسی است اول این که می شود فوتبالیست حرفه ای بود و بچه هم به دنیا آورد و مادر شد و خیلی زود به میادین فوتبال برگشت اما یک نکته دیگر این که خب خواهر من! شما که می‌خواستی برگردی به قول قدیمی‌ها حداقل 6 ماه صبر می‌کردی این بچه شیر مادرش رو کامل بخوره بعد!

نمایش زنانه: این هفته برای بانوان تهران نشین یک پیشنهاد جالب داریم؛ نمایش «خلود» ویژه بانوان به صحنه رفته است و به موضوع حضور زنان در گروه تروریستی فرقان می پردازد. کارگردان این نمایش خانم مریم شعبانی است که اعتقاد دارد این اثر نمایشی در حوزه اجتماعی و با رویکردی دینی - سیاسی، جایگاه زن را در اجتماع و تاریخ مورد بررسی قرار می‌دهد و در واقع سرگذشت زنانی است که با دغدغه‌هایی متفاوت در تقابل میان منطق و احساس باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند؛ زنانی از سه طبقه مختلف که زنانی انقلابی، مادران شهید و زنان عاشورایی هستند و هر کدام از این شخصیت‌ها در بُعد روانشناختی خود دری را به روی تماشاگر می‌گشایند، اگر علاقه به دیدن این نمایش دارید می توانید هر روز تا پایان مهر ساعت ۱۶ در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) آن را تماشا کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها