مرد جوان در جلسه دادگاه جزئیات قتل همسرش را تشریح کرد

همه‌چیز از یک عکس شروع شد

مرد جوان که پس از افشای راز خیانتش، نوعروس خود را خفه کرده و جسدش را به آتش کشیده بود در جلسه محاکمه به تشریح این جنایت پرداخت. در این جلسه زن خیانتکار منکر اعترافات قبلی خود شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۳۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از 21 آبان سال گذشته و به‌دنبال گزارش ناپدید شدن دختر دانشجوی علوم غذایی در کرج آغاز شد. پدر این دختر در تحقیقات گفت: دختر 24 ساله‌ام، ساعت 8 صبح خانه را برای رفتن به دانشگاه ترک کرد و دیگر بازنگشت. تلفن همراهش هم خاموش بود.
تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که مردی در تماس با پلیس کرج از کشف جسد سوخته‌ای در منطقه آتشگاه خبر داد. تیم جنایی در محل کشف جسد حاضر و متوجه شد، جسد متعلق به زن جوانی است که پس از قتل در محل دیگری به آنجا منتقل شده و به آتش کشیده شده بود.
با بررسی‌ها مشخص شد، این جسد متعلق به دختر دانشجوست. با کشف جسد دختر جوان، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان متوجه اختلاف او با نامزدش به نام سهیل شدند. پسر جوان بازداشت و در تحقیقات اولیه منکر قتل شد و گفت: من و نامزدم اختلاف‌هایی با هم داشتیم اما این اختلاف در حدی نبود که بخواهم به خاطرش او را بکشم.
تیم جنایی که به اظهارات سهیل مشکوک شده بود، تحقیقات را روی او متمرکز کرده و با بررسی تماس‌هایش دریافتند او روز حادثه در نزدیکی دانشگاه نامزدش حضور داشته است. از سوی دیگر رابطه پنهانی او با زن متاهلی فاش شد.
اعتراف به قتل
همین دلایل پلیسی کافی بود تا سهیل لب به اعتراف باز و به قتل نامزدش اقرار کند.
متهم به قتل در بازجویی‌ها گفت: یک روز زن متاهلی به نام شیوا برای سفارش کیک به قنادی‌ام آمد و بعد از آن با هم ارتباط داشتیم. او ده سال از خودم بزرگ‌تر بود. یک روز که گوشی‌ام دست نامزدم بود، او متوجه ارتباط من با این زن شد. بعد از آن هم پیگیر شناسایی این زن شد. برای افشا نشدن رابطه پنهانی، تصمیم به قتل گرفتیم. روز حادثه با نامزدم قرار گذاشتم و شیوا هم به محل قرار آمد. سوار ماشین شیوا شده و در آنجا نامزدم را با بند خفه کردیم. بعد هم برای فاش نشدن راز قتل، جسد او را آتش زدیم.
با این اعترافات، شیوا هم دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت، پرونده برای محاکمه با صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد. زن و مرد خیانتکار به ریاست قاضی قیومی و با حضور قاضی فیروز رنجبر پای میز محاکمه قرار گرفتند و به دفاع از خود پرداختند.
در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی دهقان، نماینده دادستان کرج به تشریح کیفرخواست پرداخت و با اشاره به روند پرونده گفت: سهیل در این پرونده متهم به مشارکت در قتل، مشارکت در آدم ربایی، سرقت طلاهای مقتول و جنایت بر میت است. شیوا هم متهم به معاونت در قتل، مشارکت در آدم‌ربایی و دریافت اموال سرقت شده مقتول است. با توجه به اقرار متهمان، درخواست اولیای‌دم، گزارش پزشکی قانونی و دیگر دلایل موجود در پرونده برای دو متهم درخواست اشد مجازات را دارم.
رئیس دادگاه سپس از پدر و مادر دختر جوان خواست در جایگاه قرار بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند. پدر و مادر دختر دانشجو با توجه به جنایت هولناک دامادشان برای او حکم قصاص و برای شیوا اشد مجازات را خواستند.
فقط قتل را قبول دارم
قاضی قیومی با تفهیم اتهام به متهم ردیف اول پرونده از او خواست از خودش دفاع کند. سهیل وقتی در جایگاه قرار گرفت، با قبول اتهام قتل عمدی گفت: اتهام آدم ربایی و سرقت را قبول ندارم.
متهم به قتل در تشریح ماجرا گفت: سال 96 شیوا به مغازه شیرینی فروشی که در آن کار می‌کردم، آمد و سفارش کیک داد. برای طرح روی آن شماره تلگرامم را گرفت تا عکس ارسال کند. بعد از آن ارتباط ما شروع شد و با هم چت می‌کردیم. بعد از چند ماه با اصرار خانواده ام مجبور شدم ازدواج کنم. به خواستگاری مقتول رفتم و عقد کردیم. یک روز که گوشی تلفن همراه دست نامزدم بود، شیوا عکسی از خودش برای من ارسال کرد که همسرم دید و از آنجا اختلاف ما شروع شد. البته شیوا وقتی فهمید گوشی دست نامزدم بوده، ادعا کرد قصد داشته عکس را برای خواهرش بفرستد، اما برای خط من فرستاده است. البته من نمی‌دانم شیوا چه عکسی ارسال کرده بود.
در این لحظه مادر مقتول که در طول رسیدگی گریه می‌کرد، از جا برخاست و رو به قضات گفت: شیوا عکسی بدون لباس از خودش برای این مرد ارسال کرده بود.
متهم به قتل در ادامه دفاعیاتش درباره علت قتل نامزدش گفت: درگیری من و نامزدم هر روز بیشتر می‌شد. نامزدم می‌خواست شکایت کند . به همین خاطر گفتم قرار می‌گذارم خودت با شیوا حرف بزن. در میدان دانشگاه قرار گذاشتم و به آنجا رفتم. شیوا هم با پژو 206 به آنجا آمد. وقتی دید راننده زن است، شک کرد و مجبور شدم بگویم این زن همان شیواست.
نماینده دادستان با اشاره به اعترافات قبلی متهمان گفت: مقتول وقتی می‌فهمد راننده زن است، سوار نمی‌شود که متهم او را به زور سوار خودرو می‌کند.
سهیل ادامه داد: چند دقیقه که گذشت جر و بحثمان بالا گرفت. طنابی در جیبم بود که آن را بیرون آوردم و دور گردنش پیچیدم و چند ثانیه بعد خفه شد.
رئیس دادگاه: بعد از قتل کجا رفتید؟
سهیل: از شیوا خواستم به سمت آتشگاه برود. در آنجا از یک نانوایی سه گونی خریدم و به محل خلوت رفتیم و جسد را از ماشین خارج کردیم و بعد از صندوق عقب ماشین شیوا، تینر برداشتم و جسد را آتش زدم. باور کنید، قصدی برای قتل نداشتم.
رئیس دادگاه: قصدی برای قتل نداشتی و با خودت طناب و تینر برده بودی؟
سهیل: نقشه‌ای برای کشتن نداشتم.
رئیس دادگاه: می‌دانستی شیوا متاهل است؟
سهیل: بله. می‌دانستم شوهر و دو فرزند دارد.
من هیچ‌کاره بودم
در ادامه رسیدگی به این پرونده، شیوا در جایگاه قرار گرفت و اتهاماتش را انکار کرد و گفت: من از نقشه قتل خبر نداشتم. یک روز همراه شوهرم برای سفارش کیک به مغازه سهیل رفتیم. او هم شماره اش را داد تا طرح روی کیک را ارسال کنم. چند روز بعد از این ماجرا خواستم عکسی برای خواهرم ارسال کنم که اشتباه برای سهیل ارسال شد . خیلی سریع هم عذرخواهی کردم. بعد از آن از 9 خط برای من پیام‌های توهین آمیز ارسال می‌شد. سرانجام هم سهیل خواست با نامزدش قرار بگذارم و ماجرا را توضیح دهم.
رئیس دادگاه: وقتی دیدی سهیل در حال خفه کردن نامزدش است چرا واکنشی نشان ندادی؟
شیوا: او به من گفت نامزدش بیهوش شده است.
رئیس دادگاه: اما قبل از این ماجرا با سهیل نقشه قتل را طراحی کرده بودید.
شیوا: نه. قبول ندارم. ما هیچ نقشه‌ای نداشتیم و من با این آقا هیچ رابطه خاصی ندارم.
با طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ادامه جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شد تا پس از آخرین دفاع متهمان و دفاعیات وکلای آنها، قضات برای صدور حکم وارد شور شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها