دلتا (Delta) عنوان قوی‌ترین باتری ژانراتور دنیا را به خود اختصاص داده است. دلتا را می‌توان یک پاوربانک خیلی قدرتمند دانست که ۱۸۰۰ وات است و حتی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای کارکرد یک یخچال را تا حداکثر ۱۴ ساعت تامین کند.
کد خبر: ۱۲۳۰۶۴۵

همچنین امکان شارژ یک لپ‌تاپ تا ۲۰ بار و یک گوشی هوشمند تا ۱۰۶ بار با دلتا وجود دارد. روی بدنه دلتا، چهار پورت یواس‌بی، دو پورت یواس‌بی ـ سی و ۱۰ پریز برق وجود دارد. به‌این ‌ترتیب، به‌راحتی می‌توان چند دستگاه مختلف را با استفاده از این گجت شارژ یا انرژی مورد نیاز برای عملکرد معمول آنها را تامین کرد. دلتا به یک نمایشگر ال‌سی‌دی مجهز است که اطلاعاتی نظیر میزان باتری باقیمانده، زمان باقیمانده تا اتمام انرژی و نیز توان ورودی و خروجی را به‌صورت آنی نشان می‌دهد. شارژ دلتا با اتصال به برق یا پنل خورشیدی انجام می‌شود.

دستیار حمام برای کاهش مصرف آب
حمام کردن یکی از اصلی‌ترین مصارف آب تصفیه‌شده در دنیاست. از آنجا که بحران کم‌آبی مشکلی بسیار جدی است، کاهش زمان دوش گرفتن می‌تواند به صرفه‌جویی قابل توجهی در این زمینه بینجامد. در این میان، یک استارت‌آپ دانمارکی، گجت جالبی برای کمک به کاربران در این زمینه طراحی کرده است. این گجت که آگاردیو (Aguardio) نام دارد، زمان صرف شده زیر دوش را نشان می‌دهد. آگاردیو دارای دو بخش مجزا یعنی نمایشگر و حسگر است و به‌راحتی می‌توان آن را نصب کرد. حسگرهای صدا، رطوبت، حرکت و دمای موجود در این گجت می‌توانند باز بودن شیر آب را تشخیص دهند. بخش حسگر نیز زمان طی شده از لحظه باز بودن شیر آب در هر بار دوش گرفتن را نشان می‌دهد. اگر زمان طی‌شده از زمان تعیین‌شده توسط خودمان بیشتر بود، هشداری دوستانه به کاربر داده می‌شود. آگواردیو ۱۷۲ دلار قیمت دارد.

تخته آشپزخانه چند کاره
چاپباکس (Chopbox) شاید در نگاه اول تفاوت چندانی با دیگر تخته‌های آشپزخانه نداشته باشد، اما این گجت چند قابلیت کاربردی را در خود جای داده که می‌تواند برای هر کاربری جذاب باشد. درون این گجت بخش ویژه‌ای برای ضدعفونی کردن چاقو وجود دارد. این بخش با استفاده از لامپ‌های ویژه فرابنفش می‌تواند همزمان سه چاقو را ضدعفونی کند. در گوشه این تخته آشپزخانه، یک ترازوی دیجیتال وجود دارد که وزن چیزهای مختلف را تا حداکثر سه کیلوگرم نشان می‌دهد. یک تایمر هم در این گجت جای داده شده است. همچنین دو شیار باریک در این تخته قرار گرفته که از قابلیت تیز کردن چاقو برخوردار است. این تخته از بامبوی طبیعی ساخته شده است. باتری چاپباکس از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که می‌تواند انرژی دستگاه را تا ۳۰ روز تامین کند. این محصول قرار است به‌زودی با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

مکعب‌های دوست‌داشتنی
جویس‌کیوب (Joyscube) یک کنسول بازی قابل حمل به شکل مکعب است که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. جویس‌کیوب در اصل یک مکعب دارای صفحه نمایشگر ال‌سی‌دی و نیز حسگرهای مختلف حرکتی است. این حسگرها می‌توانند چرخش، لرزش، فشار و نیز قرار گرفتن در کنار مکعب‌های دیگر مشابه را تشخیص دهند. به‌این‌ترتیب، کاربر می‌تواند با این شیوه‌ها، از آن برای کنترل روند بازی استفاده کند. هر مکعب ابعاد کوچکی دارد و به‌راحتی در کف دست جا می‌گیرد. جویس‌کیوب به کاربر امکان استفاده همزمان از ۱۲ مکعب را می‌دهد.
به‌این ‌ترتیب امکان بازی دسته‌جمعی نیز با آن فراهم است. شرکت سازنده این گجت، صدها بازی مختلف را به‌صورت رایگان در وب‌سایتش در اختیار کاربران جویس‌کیوب قرار داده است. از این گجت همچنین می‌توان به‌عنوان جوی‌استیک برای دیگر بازی‌های مورد علاقه هم استفاده کرد. جویس‌کیوب قرار است با قیمت ۱۹۰ دلار به دست مشتریان برسد.

پروژکتور ریزه‌میزه
شرکت فیلیپس مدتی پیش از محصول جدید خود با نام «پیکوپیکس مکس» (PicoPix Max) که یک پروژکتور اندرویدی جمع‌وجور است، رونمایی کرد. این پروژکتور قابل حمل از توانایی نمایش تصاویری با کیفیت فول اچ‌دی روی صفحه‌ای با قطر حداکثر ۱۲۰ اینچ برخوردار است. همچنین به‌راحتی می‌توان رایانه یا گوشی را از طریق پورت یواس‌بی ـ سی
یا اچ‌دی‌ام‌آی به آن متصل کرد. هر بار شارژ پیکوپیکس مکس می‌تواند انرژی آن را برای سه ساعت کار متوالی تامین کند و البته می‌توان از این وسیله به‌عنوان پاوربانک نیز برای شارژ گوشی یا تبلت استفاده کرد. روی بخش بالایی بدنه این پروژکتور یک تاچ‌پد مخفی قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان از منوی نمایش داده شده روی صفحه، گزینه‌های مورد نظر را انتخاب کرد. همچنین می‌توان این پروژکتور را به اسپیکرهای بی‌سیم نیز متصل کرد. پیکوپیکس مکس یک دستگاه کنترل از راه دور نیز دارد.

همراهی برای سفر به طبیعت
لایف‌سیبر (LifeSaber) یک گجت بسیار کاربردی برای کسانی است که علاقه‌مند به سفر و به‌ویژه رفتن به دل طبیعت هستند. این گجت که چند قابلیت مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، شباهت زیادی به یک چراغ‌قوه بزرگ دارد و بخش قابل توجهی از آن هم به یک باتری قابل شارژ اختصاص یافته است. این باتری را می‌توان به‌صورت مستقیم از طریق پورت یواس‌بی شارژ کرد. همچنین یک حالت شارژ دستی هم وجود دارد که با چرخاندن یک اهرم، امکان شارژ کردنش در جاهایی که دسترسی به برق وجود ندارد، فراهم می‌شود. درون لایف‌سیبر یک لامپ فرابنفش قرار گرفته که پس از قرار گرفتن در لیوان آب آلوده،‌ میکروب‌های آن را از بین می‌برد. همچنین می‌توان از این گجت به‌عنوان چراغ قوه، چراغ چشمک‌زن هشدار و پاوربانک هم استفاده کرد.

یک عینک متفاوت اسکی
ICEBRKR یک عینک ویژه اسکی است که قابلیت‌های مختلف را در خود جای داده است. اصلی‌ترین قابلیت این عینک، فراهم کردن امکان گوش دادن کاربر به موسیقی از طریق خاصیت رسانایی استخوان است. به‌این‌ترتیب دیگر کاربر نیازی به استفاده از هدفن یا ایرفون نخواهد داشت و صدا از طریق یک بخش سخت‌افزاری به‌صورت مستقیم به استخوان صورت منتقل می‌شود و در نتیجه کاربر می‌تواند آن را با کیفیتی خوب بشنود. این قابلیت یک مزیت مهم دارد و آن هم اینکه کاربر از امکان شنیدن صداهای محیط هم برخوردار خواهد بود ICEBRKR. از فناوری بولوتوث۵ بهره می‌برد و با اتصال آن به گوشی به‌راحتی می‌توان به موسیقی مورد نظر گوش داد یا حتی به تماس‌های وارده پاسخ داد. ICEBRKR همچنین با استفاده از فناوری مش (mesh) امکان مکالمه همزمان بین چهار کاربر را تا فاصله ۷۰۰ متری از یکدیگر فراهم می‌کند.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها